نخستین حضور علنی رهبر طالبان
کد خبر: 4009524
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

نخستین حضور علنی رهبر طالبان

طالبان از نخستین حضور علنی ملاهبت‌الله آخوندزاده در یک مدرسه قرآنی در قندهار خبر داده است، این حضور شایعات منتشر شده در مورد مرگ وی را رد می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حکومت طالبان - امروز یکشنبه - در پیامی اعلام کرده است که «امیرالمؤمنین ملأ هبت‌الله آخوندزاده در یک اجتماع بزرگ در مدرسه معروف دارالعلوم حکیم حاضر شد و 10 دقیقه برای سربازان شجاع و طلاب حاضر سخن گفت. طالبان برای تأیید این اطلاعات، یک فایل صوتی را نیز به پیوست این اطلاعیه منتشر کرده‌اند.

در این فایل صوتی، صدای آخوندزاده هنگام خواندن دعا به طور نامشخص شنیده می‌شود.

یک منبع محلی اظهار کردکه ملا آخوندزاده با کاروانی متشکل از دو اتومبیل تحت محافظت بسیار سنگین وارد این مکتب قرآنی در قندهار شده و اجازه گرفتن عکس از وی داده نشده است.

اگرچه برخی از مسئولان گفته‌اند که آخوندزاده پیش از این بدون اعلام، در اماکن عمومی حضور پیدا کرده است، اما این اولین حضور تأییدشده فردی است که مدت‌ طولانی از انظار پنهان بوده است.

در سپتامبر گذشته، طالبان اعلام کرد که رهبر آن‌ها از ابتدا در قندهار اقامت داشته است، پس از آن برای مدت طولانی در مورد محل اختفای او سخنی گفته نشد، در حالی که در آن زمان تأیید شده بود که وی به زودی در میان مردم حضور پیدا خواهد کرد.

آخوندزاده تا پیش به دست گرفتن رهبری جنبش، در سال 2016 فردی ناشناخته بود و بیشتر به مسائل فقهی و مذهبی علاقه‌مند بود، ملأ اختر محمد منصور در آن سال در یک حمله پهپادی آمریکا در پاکستان کشته شد.

انتهای پیام
captcha