زنگ استکبارستیزی در یکی از مدارس رشت نواخته شد
کد خبر: 4010208
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
با حضور استاندار گیلان؛

زنگ استکبارستیزی در یکی از مدارس رشت نواخته شد

در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، زنگ استکبارستیزی توسط استاندار گیلان در یکی از مدارس رشت نواخته شد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، امروز، 12 آبان مراسم نمادین آیین نواختن زنگ استکبارستیزی در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سراسر کشور، با حضور استاندار گیلان در مدرسه دخترانه متوسطه دوم بعثت رشت برگزار شد.

اسدالله عباسی در این مراسم با بیان اینکه حرکت تاریخی امام راحل در مبارزه با لایحه کاپیتولاسیون پایه‌گذار روحیه استکبارستیزی ملت ایران شد، گفت: وقایع ۱۳ آبان در سال‌های مختلف همچون تبعید حضرت امام، حرکت دانش‌آموزان علیه رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی چهره آمریکا و جنایاتش را برای مردم ایران اسلامی نمایان کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنی‌های دولت آمریکا علیه کشورمان همچنان استمرار دارد که تحریم‌های اقتصادی نمونه‌ای از آنهاست، افزود: علت مبارزه با آمریکا و استکبارستیزی مردم ایران به عنوان یک باور برگرفته از اسلام و قرآن و خون بهای شهیدان است و باید به خوبی برای نسل کنونی و آیندگان تبیین شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: جلوگیری از مداخله و تسلط آمریکا بر کشورمان منجر به شکوفایی بخش‌های مختلف به ویژه در بخش هوافضا و فناوری دفاعی ایران اسلامی شده که حتی جرات نگاه به مرزهای ما را ندارند.

عباسی، با یادآوری اینکه حدود یک دهه کشورمان را به بهانه مذاکره با وقت‌کشی عقب انداختند؛ در حالی که موضوع هسته‌ای ما صرفا در بخش صلح‌آمیز، پزشکی و انرژی بوده، گفت: برجام و پسابرجام نتیجه‌ای جز کارشکنی و نفوذ برای آسیب به ایران اسلامی به دنبال نداشته است.

وی به دشمنی‌های آشکار رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی و اعتراف رئیس جمهوری پیشین آمریکا در شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: بایستی با تداوم مقاومت و مبارزه علیه استکبار، همچنان روی پای خود بایستیم؛ چراکه این توانمندی در ابعاد مختلف به ویژه علمی، فناوری و پژوهشی وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: با تشکیل دولت انقلابی و مردمی در ایران اسلامی فضایی در جامعه ایجاد شده که علاوه بر عدم وابستگی به آمریکا و جلوگیری از معطل کردن کشور، در چارچوب قانون اساسی، نقشه راه استکبارستیزی امام راحل و بیانیه گام دوم انقلاب با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و توانمندی‌های کشور با کشورهای دنیا ارتباط خواهیم داشت.

عباسی با بیان اینکه در توسعه گیلان با عزم و اراده قوی و انسجام میان نخبگان و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها گام برمی‌داریم، اظهار کرد: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص اولویت واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان ضمن جلوگیری از موج ششم کرونا بستر بازگشایی مدارس از ابتدای آذر در حال فراهم شدن است تا با قوت، تعلیم و تربیت حضوری با روحیه بسیجی و استکبارستیزی آغاز شود.

انتهای پیام
captcha