رونمایی از المان و بلوار مزین شدن بنام شهیده «فاطمه اسدی» در سنندج
کد خبر: 4014296
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷

رونمایی از المان و بلوار مزین شدن بنام شهیده «فاطمه اسدی» در سنندج

آیین رونمایی از بلوار 36 متری اتصال میدان امام رضا به کمربندی اسلام آباد بنام شهیده «فاطمه اسدی» واقع در ورودی ننله و المان یادبود این شهیده گرانقدر در بوستان 14 هکتاری آشتی در فرجه امروز، 27 آبان‌ماه در شهر سنندج برگزار شد.

رونمایی از المان و بلوار مزین شدن بنام شهیده «فاطمه اسدی»

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان امروز، 27 آبان‌ماه در آیین رونمایی از تابلوی بلوار و المان یادبود شهیده فاطمه اسدی در سنندج ضمن تشکر از انجام این اقدام مهم و فرهنگی اظهار کرد: در مراسم تشییع پیکر شهیده گرانقدر با حضور گرم مردم استان مراسم آبرومند و در شأنی برای این بانوی شهیده برگزار شد.

وی با تقدیر از نامگذاری بلوار 36 متری اتصال میدان امام رضا(ع) به کمربندی اسلام آباد بنام این شهیده والا مقام تقدیر کرد و افزود: این حرکت یک حرکت فرهنگی و ارزشی است که امیدواریم چنین اقداماتی در نامگذاری معابر و محلات در سطح شهر سنندج همچنان تداوم یابد تا یاد و خاطره شهیدان عزیزمان ماندگار باشد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، گرامیداشت یاد و نام شهدا کمتر از خود شهادت نیست بنابراین ما اگر گفتمان‌سازی کنیم و این گفتمان‌سازی تبدیل به فرهنگ‌سازی شود، تأثیرات عمیقی را در جامعه برجای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه شهید و شهادت یک فرهنگ ارزشی است که در جامعه ما اثر بنیادی دارد، ادامه داد: ماندگاری نظام تا به امروز به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است.

سردار حسینی اظهار کرد: این شهیده بزرگوار که اولین شهیده تفحص شده کشور است، جایگاه خاصی بین مردم دارد چراکه هم مظلومانه هم ناجوانمردانه به شهادت رسیده است.

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر اظهار کرد: به محض اینکه خبر شناسایی پیکر شهیده فاطمه اسدی، نخستین بانوی تفحص شده کشور اطلاع‌رسانی شد مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر سنندج وظیفه خود دانسته در این حرکت فرهنگی و در این رسالتی که در خصوص پاسداشت خون شهدا داریم اقداماتی را انجام دهیم..

وی افزود: شهرداری در کنار سایر ادارات در مورد ادای دین خود نسبت به خون شهدا و از خودگذشتگی آنان نهایت تلاش خود را کرده تا بتوانند یاد و نام شهیدان والامقام را پاس بدارند.

شهردار سنندج بیان کرد: در این راستا با همکاری و هماهنگی سپاه ناحیه مقاومت سنندج و به منظور ادای دین و وظیفه خود نسبت به پاسداشت خون شهدا در راستای فضاسازی محیطی و همچنین نامگذاری معابر به نام این شهدا را صورت دادیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جلسات مختلفی در خصوص انتخاب مکان مناسبی جهت نامگذاری بنام این شهیده بزرگوار برگزار شد و افزود: با توجه به اینکه این بلوار منتهی به میدان امام رضا (ع) است لذا این بلوار بنام شهیده فاطمه اسدی نامگذاری شده است.

رشیدی یادآور شد: طول این بلوار 1350 متر و عرض آن 36 متر شامل دو باند سواره رو 10 و نیم متری و عرض پیاده رو آن 5 و نیم متری و رفیوژ 4 متری است.

انتهای پیام
captcha