رئیس جمهور مدل حکمرانی علوی را پیاده نماید
کد خبر: 4024707
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
حجت‌الاسلام صدیقی:

رئیس جمهور مدل حکمرانی علوی را پیاده نماید

حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه از دولت ولایی و غدیری سیزدهم که در رأس آن آیت الله رییسی است انتظار داریم مدل حکمرانی علوی را که همان گفتمان تحول و عدالت است پیاده نماید و با این بنیاد بیشتر از دولت‌های گذشته همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، چهارشنبه ۸ دی‌ماه، دبیر کل، قائم مقام و تعدادی از اعضای هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر با وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند.

بنا بر این گزارش، در این دیدار ابتدا حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ضمن گرامیداشت حماسه یوم الله 9 دی و یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: وجود مقدس حضرت زهرا(س) مدار رضا و غضب خداوند تبارک و تعالی است. حضرت زهرا(س) معلم اخلاق، معلم ایثار، مادری نمونه، نوازشگر یتیمان، همسایه‌داری نمونه و مدافع حریم ولایت و حکمرانی ولایی است؛ لذا ما هم با تأسی به بی‌بی دو عالم وظیفه داریم غدیر را که عامل ظهور جمهوری اسلامی ایران است پاس داشته و تبلیغ و ترویج آن را به عنوان یک تکلیف الهی و دینی ادا نماییم.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران افزود: امام خمینی(ره) پرچمدار غدیر در عصر حاضر و مقام معظم رهبری در پیروی از امام راحل پرچم غدیر را به دست گرفته و مدل حکومتی ولایت فقیه را بر افراشته‌اند. پیداست که ما باید برای ادای تکلیفمان در بنیاد بین‌المللی غدیر در راستای تبیین فلسفه غدیر که همان حقیقت ولایت و مدل حکمرانی اسلامی و علوی است تلاش نماییم و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها و امکانات بهره بگیریم. لذا از دولت ولایی و غدیری سیزدهم که در رأس آن آیت الله رییسی است انتظار داریم مدل حکمرانی علوی را که همان گفتمان تحول و عدالت است پیاده نماید و با این بنیاد بیشتر از دولت‌های گذشته همکاری داشته باشند؛ لذا در آستانه شب 9 دی و پیروزی بصیرت بر سکولار، توفیق خادمی غدیر نصیب وزیر انقلابی، جناب آقای دکتر رستم قاسمی گردید که این را به فال نیک می‌گیریم.

در ادامه دکتر حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در داخل و خارج از کشور را به اختصار تشریح کرد.

قائم مقام دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: برنامه‌های این نهاد مقدس در دو محور گرامیداشت و مناسک‌سازی غدیر و فرهنگ‌سازی و معرفت‌افزایی با رویکرد تبیین فلسفه غدیر و پیام‌های آموزنده آن است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر مردم ما حقیقت غدیر را بشناسند راه را گم نمی‌کنند؛ لذا بنیاد بین‌المللی غدیر برنامه‌هایی را در ایام دهه امامت و ولایت با هدف تبیین و ترویج فرهنگ غنی غدیر تدارک دیده است.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر در ادامه گفت: ما ابعاد مختلف عبادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... شخصیت امیرالمؤمنین (ع) را برای جامعه تبیین می‌کنیم. امروز جامعه نیاز دارد رویکرد، عملکرد و حکومت‌داری علی بن ابی طالب(ع) در ابعاد خانواده، قضا، دفاع، اقتصاد، اجتماع، امنیت، سیاست، عبودیت و زهد و تقوی را بشناسد و بنیاد بین‌المللی غدیر به دنبال آن است که این‌ها را در جامعه بین مسئولین و مردم نهادینه و به فرهنگ عمومی تبدیل نماید و از این‌رو نیاز داریم هر وزارتخانه، دستگاه و یا نهادی در حوزه ماموریت‌ها و وظایف خود پیوست فرهنگی غدیری داشته باشد.

در ادامه دکتر رستم قاسمی طی سخنانی ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی و یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: تبلیغ و ترویج تفکر حکومت علوی و آموزه‌های امیرالمؤمنین(ع) وظیفه همگان است. وزارت راه و شهرسازی نیز با سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه خود در خدمت غدیر و غدیر یاوران است و امیدواریم خداوند ما را در انجام این مسئولیت سنگین و نیز خدمت به مردم عزیز که، ولی نعمتان انقلاب اسلامی و مسئولین هستند یاری فرماید.
وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: با وجود آشنایی که از قبل با برنامه‌ها و فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در استان‌های مختلف کشور دارم مسئولیت مقدس و سنگینی را متوجّه مسئولین و خادمان بنیاد غدیر می‌دانم و از خدای متعال می‌خواهم شما را در انجام این رسالت خطیر یاری نماید.

قاسمی افزود: برای تبلیغ و تبیین غدیر و ترویج سبک زندگی و سبک حکومت علوی در جامعه از همه ظرفیت‌ها باید بهره گرفت.

در خاتمه حکم دکتر رستم قاسمی به عنوان رییس نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در وزارت راه و شهرسازی قرائت و به طور رسمی اعطاء گردید.
 
انتهای پیام
captcha