نهج‌البلاغه؛ سند حقانیت شیعه برای حمایت از اصل عدالت
کد خبر: 4034773
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

نهج‌البلاغه؛ سند حقانیت شیعه برای حمایت از اصل عدالت

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) را سند حقانیت شیعه برای حمایت از اصل عدالت خواند و افزود: در انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) احیاگر عدالت بودند و امروز تحقق عدالت در بخش‌های مختلف جامعه از ضرورت‌های مهم جامعه اسلامی است.

دیدار بنیاد غدیر استان مرکزی با آیت الله نوری همدانی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، دوشنبه، 18 بهمن در دیدار جمعی از مسئولان و اعضای بنیاد غدیر استان با آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در قم اظهار کرد: سلام همه مردم شریف استان مرکزی را خدمت مرجع عالیقدر شیعیان حضرت آیت الله نوری همدانی که حیات با برکتشان وقف اسلام، اهل‌بیت(ع) و انقلاب اسلامی است را ابلاغ می‌کنیم و آرزوی توفیقات روز افزون و سلامتی برای شما از خداوتد متعال خواستاریم.

وی افزود: نهج‌البلاغه شریف بعد از قرآن کریم جامع‌ترین کتاب مسلمانان است که دنیایی از مطالب و معارف ارزشمند در این کتاب ارزشمند نهفته که حضرتعالی در این خصوص توانایی برجسته‌ای دارید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: استان مرکزی همانگونه که در بسیاری از حوزه‌ها و اقدامات از جمله خدمت به مردم و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی پیشگام است در موضوع نهج‌البلاغه کارهای بزرگی در استان انجام شده و تفسیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه از برنامه‌های اصلی استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات بنیادغدیر استان گفت: بنیاد غدیر استان مرکزی که بارها مورد تقدیر مسئولان ارشد این ستاد قرار گرفته اقدامات بسیار زیادی در موضوع نهج‌البلاغه و ولایت انجام داده و اراده و عزم کافی برای ادامه با قوت این مسیر نورانی وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: همایش عدالت از منظر اهل‌بیت(ع) و تبیین نگاه امیرالمومنین(ع) در موضوع عدالت از موضوعاتی است که در استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته و در این راستا کمیته‌های تخصصی همایش تشکیل شده و فراخوان ارسال مقالات علمی نیز انجام شده است.

وی نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) را سند حقانیت شیعه برای حمایت از اصل عدالت خواند و افزود: در انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) احیاگر عدالت بودند و امروز تحقق عدالت در بخش‌های مختلف جامعه از ضرورت‌های مهم جامعه اسلامی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: از تأکیدات مقام معظم رهبری در طول رهبری‌های حکیمانه ایشان تحقق عدالت است و در بیانیه گام دوم انقلاب بر روی مسئله عدالت تأکید فراوان شده است. لذا همه باید تلاش کنیم عدالت در گام دوم محقق شود.

وی در پایان اظهار کرد: استان مرکزی همانگونه که در مسئله غدیر و ولایت جز سبقت گیرندگان است باید در خصوص عدالت و تحقق آن در بخش‌های مختلف جامعه پیشگام باشد و دیدار امروز با مراجع معظم تقلید و به ویژه حضرت آیت‌الله نوری همدانی برای بهره‌گیری از رهنمودهای ایشان و نشان دادن چراغ راه انجام شده است.

پای کارآوردن ظرفیت‌های ستاد کنگره شهدای استان در حوزه غدیر

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، نیز در حاشیه دیدار جمعی از مسئولان و اعضای بنیاد غدیر استان با مراجع عظام تقلید آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله علوی گرگانی اظهارکرد: خوشبختانه در استان مرکزی به برکت وجود امام و ۷۱۰۰ شهید والامقام در طی هفت سال گذشته با برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شده که یکی از آنان غدیر و مسئله ولایت است.

سردار محسن کریمی فرمانده ساه استان مرکزی

وی افزود: مسئله غدیر و ولایت همواره مورد توجه بوده که در این راستا اقدامات مختلفی از جمله علمی و پژوهشی و برگزاری همایش‌های متعدد تا اقدامات محرومیت‌زدایی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی انجام شده است و با تأسی از سیره امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر توجه به نیازمندان، مناطق محروم و حاشیه‌نشین همواره مورد توجه بوده است.

کریمی بیان کرد: اطعام غدیر، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، نمایشگاه‌ها و نمایشنامه‌های محتوایی با محوریت غدیر از اقدامات دیگر است و با پای کار آوردن بیش از هزار و ۲۵۰ گروه جهادی بسیج در مبارزه با فقر و محرومیت اقدامات چشمگیری انجام شده که اجرای ۱۳۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در 4 سال گذشته نمونه‌ای از آن است.

وی با اشاره اینکه ایجاد هم‌افزایی و انسجام از دستاورد مهم برگزاری کنگره شهدای استان در طی چند سال گذشته است، گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان بزرگ فرهنگی با سازماندهی بیش از ۳ هزار نفر از اقشار مختلف که نسبت به انقلاب و شهدا دغدغه‌مند هستند راه‌اندازی شده و آمادگی لازم برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف دارند.

فرمانده سپاه استان افزود: تهیه فرهنگ‌نامه ۲۳ جلدی شهدای استان و احصای آمار شهدا به ۷۱۰۰ شهید، ادامه اجرای طرح هر پروژه به نام یک شهید، توزیع ۱۶۰۰ سری جهیزیه، راه‌اندازی ۷۶۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی، اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، گذراندن بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر اردوهای هفت‌اقلیم با محوریت امام‌شناسی، تهیه و چاپ بیش از ۲۰۰ عنوان جلد کتاب در موضوعات انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، اندیشه مقام معظم رهبری و دفاع مقدس از جمله اقدامات به برکت کنگره شهدای استان مرکزی است و تمامی اقدامات با قوت ادامه خواهد داشت.

سردار کریمی تأکید کرد: استان مرکزی در برگزاری کنگره امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید به دلیل مردمی بودن، جوانگرایی و استفاده از ظرفیت‌های داخل استان رتبه برتر را کسب کرد و امروز این آمادگی وجود دارد در موضوعاتی همچون غدیر با استفاده از ظرفیت‌های ستاد کنگره شهدای استان گام‌های بلندی بردارد.

وی در پایان گفت: استان مرکزی گوی سبقت را در مسئله غدیر و اقدامات در ذیل آن را از سایر استان‌ها ربوده و عملکرد درخشانی دارد و امروز برای بهره‌گیری از رهنمودهای حکیمانه و راهگشای مراجع عظام تقلید آقایان آیت‌الله علوی گرگانی و آیت‌الله نوری همدانی شرف یاب شدیم تا بتوانیم بیانات این بزرگواران را سرلوحه اقدامات خود در استان مرکزی قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha