فرهنگ انسانی اهدای خون ترویج شود
کد خبر: 4038304
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

فرهنگ انسانی اهدای خون ترویج شود

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به افزایش آمار اهداکنندگان خون در ایام و مناسبت‌های مذهبی و دینی، گفت: در مناسبت‌هایی چون ماه رمضان و ماه محرم شاهد افزایش چشمگیر اهداکنندگان خون هستیم لذا باید از ظرفیت‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ انسانی اهدای خون استفاده شود.

غلامرضا حامدی، مدیرکل انتقال خون لرستان به گزارش ایکنا از لرستان به نقل از روابط عمومی انتقال خون لرستان، غلامرضا حامدی، مدیرکل انتقال خون لرستان سه‎شنبه، سوم اسفندماه در یک گفت‌وگوی خبری با اشاره به اینکه اهداکنندگان خون در یک تقسیم‌بندی علمی به دو دسته اهداکنندگان مستمر و غیرمستمر تقسیم‌بندی می‌شوند، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۴۳ هزار و ۶۹۵ مورد پذیرش خونگیری انجام شد که از این تعداد ۳۷ هزار و ۶۲۷ نفر موفق به اهدای خون شدند و شش هزار و ۶۸ نفر شرایط جسمانی برای اهدای خون نداشته و معاف شدند.

وی با اشاره به اینکه از آمار کل اهداکنندگان خون در سال‌جاری ۱۹ هزار و ۳۹۸ نفر اهداکننده مستمر بودند، ادامه داد: در حوزه اهدای پلاکت فرزیس نیز ۴۳۱ مورد انجام شده است.

حامدی با اشاره به افزایش آمار اهداکنندگان خون در ایام و مناسبت‌های مذهبی و دینی، گفت: در مناسبت‌هایی چون ماه مبارک رمضان و ماه محرم شاهد افزایش چشمگیر اهداکنندگان خون هستیم و باید از ظرفیت‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ انسانی اهدای خون استفاده شود.

انتهای پیام
captcha