اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری پویش ستاره‌های زمین در ماه رمضان
کد خبر: 4043219
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری پویش ستاره‌های زمین در ماه رمضان

«پویش مردمی ستاره‌های زمین در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 24 اسفندماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «حال آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی مساعد نیست» می‌خوانیم: آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید به دلیل وخامت یافتن مجدد حالشان در بیمارستانی در قم بستری شدند.این مرجع تقلید چندی پیش به دلیل ناراحتی قلبی در تهران بستری بودند که با بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شدند اما با شدت گرفتن کسالت مجدد در بیمارستانی در قم بستری شدند و از شب گذشته حال این عالم ربانی وخیم گزارش شده است. بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم شب گذشته با حضور در قم از آخرین وضعیت آیت‌الله علوی گرگانی مطلع و دستورات لازم را برای درمان ایشان صادر کردند.
 
وزیر بهداشت درباره آخرین وضع آیت‌الله علوی گرگانی گفت: باتوجه به بستری شدن آیت الله علوی گرگانی و نیز نگرانی مقام معظم رهبری، بنده مأموریت یافتم که از ایشان در یکی از بیمارستان‌های قم عیادت کنم.از روز جمعه بیماری قلبی آیت الله علوی گرگانی، وخامت یافته و در بخش ویژه بیمارستانی در قم بستری است. وضعیت خدمات ارائه شده به ایشان را بررسی کردیم تا اقدامات بعدی را انجام دهیم اما پزشکان نهایت سعی و تلاش خود را کرده و تمام اقدامات درمانی لازم را برای ایشان انجام داده‌اند.
 
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تکذیب رحلت آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی از سوی دفتر معظم‌له/ مؤمنان دعا کنند» و «ترتیل صفحه 392 قرآن/ قصاص+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.

تسنیم

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری تسنیم، امروز یک خبر با عنوان «آیات المهدی | عهدی که خداوند نسبت به ولایت امام عصر (عج) از انسانها گرفت» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، هشت خبر با عناوین «واکنش آیت‌الله رشاد به اعدام تعدادی از شیعیان عربستان»، «سفر عراق و سوریه چند؟»، «بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی در پی اعدام شیعیان در عربستان»، «اعلام برنامه‌های «صبح امید» به‌مناسبت نیمه‌ شعبان»، «کتاب «قاعده تقیه»  منتشر شد»، «پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پی اعدام ۸۱ نفر در عربستان»، «حقوق بشر اسلامی نیاز امروز بشریت است و باید در جهان گسترده شود» و «وزیر بهداشت: وضعیت عمومی آیت الله علوی گرگانی مساعد نیست» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، هفت خبر با عناوین «آیت‌الله جوادی آملی: حقوق‌های نجومی جایی در حکومت منتظران واقعی ندارد»، «ابراز مخالفت با دشمنان نوعی از جهاد تبیین است»، «از تولید آلبوم «انتظار» تا برپایی «کاروان نسیم ظهور» به مناسبت نیمه شعبان در تهران»، «برپایی پویش ستاره‌های زمین در ماه رمضان»، «نتایج جشنواره‌های قرآنی را عملیاتی کنیم»، «تجلی عدالت در حکومت مهدوی» و «رسالت جوانان تحقق توصیه‌های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم است» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «پویش مردمی ستاره‌های زمین در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود» می‌خوانیم: حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، عضو شورای مردمی جلسات خانگی قرآن کریم با اشاره به جزئیات برگزاری این پویش اظهار کرد: این اقدام به همت فعالان قرآنی سراسر کشور و با همکاری ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی در دو بخش میدانی و رسانه‌ای به اجرا در خواهد آمد.بر این اساس تولیدات رسانه‌ای و گرافیکی متعدد و متنوعی جهت انتشار در رسانه ملی، بیلبوردهای شهری و فضای مجازی آماده شده و همچنین طرح‌های متنوعی در سطح استان‌ها جهت فراگیر شدن این مهم طراحی و اجرا می‌شود. حسینی وجه نامگذاری این پویش را بر اساس روایت شریفه‌ای از امیرمؤمنان علی(ع) عنوان کرد و گفت: حضرت علی(ع) فرمودند: «خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود و ذکر خدای عزوجل در آن شود، برکت بسیار گردد و فرشتگان در آن بیایند و شیاطین از آن دور شوند و برای اهل آسمان می‌درخشد، آن چنان که ستارگان برای اهل زمین می‌درخشند. و خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود و ذکر خدای عزوجل در آن نشود، برکت آن کاسته شود و فرشتگان از آن دور شوند و شیاطین در آن حاضر گردند.» رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه محافل انس با قرآن تاکید و سال ۱۳۹۸ بیان کردندبه نظر من یکی از کارهایی که خیلی مهم است عبارت است از اینکه ما دوره‌های قرآن را، جلسات قرآن را زیاد کنیم.
 
حسینی با بیان اینکه منظور از جلسات خانگی قرآن یک اجتماع مردمی است گفت: این جلسه‌ها با هدف انس با قرآن و رشد و تعالی اعضای جلسه در محورهای مختلف قرآنی به صورت منظم در منازل تشکیل می‌شود علاوه بر این، برگزاری این مجالس در محیطی همچون مساجد، هیئات، مؤسسه‌های خصوصی، مدارس و دانشگاه‌ها به جهت اشتراکاتی که در سازوکار و کارکرد با مراسم‌های خانگی دارد، شامل پویش می‌شود.
 
«اسلام دوست ندارد که انسان در برابر ظلم منفعل باشد و زود تسلیم شود» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

میزان

چهار خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان شامل «مهدویت و سیاست‌های فرهنگی ترویج آن در جمهوری اسلامی ایران منتشر شد»، «حریزاوی: دفاع از توفیقات؛ پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با آفات، مصادیق «جهاد تبیین» هستند»، «زمینه ظهور «حضرت مهدی(عج)» را باید در ماه شعبان فراهم کنیم» و «سنت چهارشنبه‌سوری به روایت زیبای شاهنامه فردوسی» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز یک خبر با عنوان «برنامه‌ریزی برای حضور کشور‌های آمریکای لاتین در مسابقات قرآنی سال آینده» منتشر کرده است.
انتهای پیام
captcha