آزادی ۵ هزار زندانی آذربایجان‌غربی با ارفاقات قانونی
کد خبر: 4045460
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
سال گذشته انجام شد

آزادی ۵ هزار زندانی آذربایجان‌غربی با ارفاقات قانونی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته پنج هزار نفر از زندانیان استان با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند که از این تعداد 537 نفر از طریق پابند الکترونیکی تحت مراقب قرار گرفته و آزاد هستند.

آزادی 5000 زندانی درسال گذشته در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، روز گذشته، 8 فروردین در جلسه ویدئوکنفرانسی مشترک شورای‌عالی قوه‌قضائیه با شورای قضایی استان‌ها اظهار کرد: موفقیت‌های استان در سایه مجاهدت و تلاش‌های بی‌وقفه همکاران تلاشگر مراجع قضایی استان حاصل شده است که این جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری که در مجموعه مدیریتی و اعضای شورای معاونان دادگستری استان در طول سال گذشته صورت گرفته، تلاش بر این بود که برنامه‌محور و براساس سیاست‌های سند تحول قضایی و طبق برنامه‌های اعلامی ریاست قوه‌قضائیه فعالیت کنیم.

عتباتی بیان کرد: با این برنامه‌ریزی انجام شده تلاش شده خدمات قضایی مطلوب و با کیفیت در سریع‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه‌هایی که از نظر قانون اجتناب‌ناپذیر است ارائه دهیم.

وی ادامه داد: سعی شده طبق سیاست‌های ابلاغی از سمت ریاست قوه‌قضائیه در سال گذشته و سال‌جاری با کار جهادی با جدیت انجام شود و دادگستری استان در سال گذشته و در حوزه‌های مختلف از جمله حمایت از تولید، توجه به مقوله زندان و تعیین تکلیف زندانیان قدیمی سعی داشته نقش‌آفرین باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بر این اساس قدیمی‌ترین پرونده قتل استان با ورود جدی دستگاه قضایی منجر به صلح و سازش شده و سه نفر محکوم به قصاص نفس که از سال 67 در زندان بودند آزاد شدند.

وی گفت: در سال گذشته پنج هزار نفر از زندانیان با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند و از این تعداد 537 نفر از طریق پابند الکترونیکی تحت مراقبت قرار گرفته و آزاد هستند، همچنین با مداخله شوراهای حل‌اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش 29 محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیای‌ دم از قصاص رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی عنوان کرد: دستگاه قضایی استان با برنامه‌ریزی که در سال جدید دارد تمام تلاش خود را راستای لبیک عملی به فرمان مقام معظم رهبری در مورد تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین به کار خواهد بست و در انجام تکالیف قانونی خود با تلاش جهادی کارکنان خدوم در مسیر رشد و تعالی قوه قضائیه تلاش خواهد کرد. 

وی افزود: در حوزه‌های مختلف باید برنامه داشته باشیم، و امور مهمی همچون حقوق عامه، مبارزه با فساد، اتقان آرا، ارتقای کیفیت رسیدگی‌ها، زندان و افزایش سلامت دستگاه، تولید و اشتغال و اجرای طرح کاداستر و دیگر برنامه‌ها را هدفمند و با جدیت و تلاش دنبال کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام
captcha