فصل دوم «نجلا» ریسکی بزرگ اما موفق بود + فیلم و صوت
کد خبر: 4048782
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
سعید سعدی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

فصل دوم «نجلا» ریسکی بزرگ اما موفق بود + فیلم و صوت

تهیه‌کننده «نجلا 2» گفت: همیشه ساخت کارهایی که دنباله‌ اثری موفق هستند ریسکی بزرگ است، زیرا احتمال دارد موفقیت فصل نخست قربانی شود. بنابراین ادامه «نجلا» ریسکی بود که خوشبختانه نتیجه مطلوبی داشت.

سعید سعدی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه تولید «نجلا 2» از اتفاقات خوب تلویزیون محسوب می‌شود، بیان کرد: به لحاظ تولید، فصل دوم را به هیچ وجه نمی‌توان با فصل نخست یکی دانست، چون در فصل دوم کار با حجم بالا جلوی دوربین رفت. در این راستا صحنه‌هایی چون مبارزه هوایی و دریایی در سریال وجود دارد که به نظرم در تلویزیون اتفاقی نادر است و امیدوارم مخاطب آن را بپسندد. نکته دیگر اینکه قرار بود سریال در ابتدا 30 قسمت داشته باشد، اما به دلیل اینکه سیما تصمیم گرفته بود پخش مجموعه را از نوروز آغاز کند و انتهای آن ماه رمضان باشد «نجلا 2» تا چهل قسمت ادامه پیدا کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای ادامه سریال وجود دارد؟ گفت: چنین تصمیمی ندارم، چون نه این توان را در خود می‌بینیم و نه فکر می‌کنم قصه بیش از این کشش داشته باشد. به هر حال اگر سازمان تصمیمی برای این امر داشته باشد، مطمئناً من به عنوان تهیه‌کننده در کار حضور نخواهم داشت.

تهیه‌کننده سریال «بچه مهندس» گفت: فیلم‌ها یا سریال‌های ادامه‌دار برای گرد هم آمدن بازیگر با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند، زیرا ممکن است بازیگران درخواست‌هایی داشته باشند که برآورده کردن آنها خارج از توان صاحب اثر باشد و این مشکل همیشه در چنین کارهایی وجود داشته است.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل تردیدم برای ادامه این کار به حضور نداشتن سارا رسول‌زاده، بازیگر «نجلا»، مربوط می‌شد، زیرا به دلیل حضور در سریالی دیگر نمی‌توانست ما را همراهی کند. این اتفاق می‌تواند برای هر مجموعه‌ای ضربه‌ای سخت باشد. این موضوع برای برخی بازیگران نیز تردید به وجود آورد. برای نمونه آزیتا حاجیان معتقد بود که جدایی نجلا ادامه کار را بی‌معنا می‌کند، ولی همانگونه که گفتم قصه خوب و آمدن مهیا دهقانی این انگیزه را به وجود آورد تا سریال ادامه یابد.

سعدی با بیان اینکه واقعگرایی یک ویژگی شاخص در «نجلا 2» است، گفت: اگر در بحث ساختار و معنا، کار قابل باور است، دو دلیل وجود دارد. یکی اینکه برای متن آن تحقیقات فراوانی صورت گرفته تا آنچه می‌بینید منطبق بر واقعیت باشد. این موضوع را در بحث گویش هم به خوبی شاهد هستیم. در فصل نخست اعتراضاتی پیرامون برخی گویش‌ها وجود داشت. بدین ترتیب در فصل دوم روی این امر تمرکز شد و خوشبختانه اثر توانست نظرها را به خود جذب کند.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: عامل دیگر برای واقع‌پذیر شدن مجموعه به میزانس و دکوپاژ خوب سریال مربوط می‌شود. البته امکانات کاملی نداشتیم، چون همگی با محدودیت‌های سیما آشنا هستیم، اما تلاش گروه سازنده و آنچه در اختیار گروه قرار گرفته بود، نتیجه خوبی را رقم زد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو پیرامون کار در شرایط کرونایی تصریح کرد: گرمای آبادان به خودی خود کار را برای گروه فیلمبرداری سخت کرده بود. در چنین وضعیتی تصور کنید با ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا چه اندازه کار سخت‌تر می‌شد ولی به هر حال تلاش بسیاری صورت گرفت تا کسی بیمار نشود. البته چند نفر مبتلا شدند ولی خوشبختانه بهبود یافتند و به سر کار بازگشتند.

وی در انتها با بیان اینکه فیلمبرداری «نجلا» تا پنجم اردیبهشت ادامه خواهد داشت، بیان کرد: این مجموعه یک مینی‌سریال بود و برای آن ادامه‌ای در نظر گرفته نشده بود، اما با استقبال مخاطبان، سازمان تصمیم به ادامه آن گرفت. 

انتهای پیام
captcha