جایگاه ولایت و توان دفاعی، دو محور جهاد تبیین در ارتش
کد خبر: 4049586
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
امیر سرتیپ حیدری بیان کرد:

جایگاه ولایت و توان دفاعی، دو محور جهاد تبیین در ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرمان جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب به دو محور جهاد تبیین مرتبط با مأموریت نیروهای مسلح پرداخت و گفت: اول جایگاه ولایت و ولایت محوری در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی و دوم تبیین توان دفاعی کشور است که با عنایت الهی و رهبری های ولی امر مسلمین و مردم بزرگوار و مخصوصا نیروهای مسلح آفریده شده است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش

به گزارش ایکنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، به مناسبت 29 فروردین روز ارتش در پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با تبریک روز 29 فروردین و تولد ارتش انقلابی گفت: در این روز ارتش به اذن الله و فرمان امام (ره) در نام مقدس جمهوری اسلامی هویت ارتش اسلامی را پیدا کرد و امام (ره) امر فرمودند در این روز مردم بزرگوار ارتش را گرامی بدارند و ارتش نیز با ساز و برگ در خیابانها به رژه بپردازد.

وی افزود: این حکم انقلابی و اسلامی حضرت امام(ره) موجب تولد ارتشی ولایی، مکتبی و انقلابی شد که از همان روز نخست ولایتمدار بودن خودش را در عرصه های مختلف به منصه ظهور رساند و امروز بار این تکلیف به عهده ماست که پرچم را از دست 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران و 46 هزار شهید نیروی زمینی ارتش به دست گرفتیم که انشالله با نگاه به این ستاره ها راه را گم نکنیم و در مسیر ولایت و ولایت محوری ثابت قدم تر بمانیم.

حیدری اظهار کرد: امروز آنچه که برای نیروی زمینی از اهمیت بالاتر برخوردار است همین موضوع ولایی بودن و ولایتمدار بودن است. امروز رهبر عزیز ما امر به جهاد تبیین فرمودند که ارتش جمهوری اسلامی ایران در این عرصه نورانی هم پیش قدم بوده است. حضرت آقا جهاد تبیین را یک فریضه فوری، قطعی و همگانی اعلام فرمودند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره چرایی جهاد تبیین بیان کرد: نیاز فوری، قطعی و همگانی امروز ما بنا به اوامر مطاع و مبارک ولی امر مسلمین جهاد تبیین است. به خاطر اینکه دشمنان قسم خورده این نظام، مواردی را که هویت انقلابی ما به آن مرتبط است و ارزش های اسلامی ما مفتخر به آن است، نشانه گیری کرده اند. ما باید در عرصه ای به نام جهاد تبیین مانند همیشه انقلابی بودن، انقلابی ماندن، ولایی بودن و ولایی ماندن را تبیین کنیم تا این خیال خام دشمن مانند همه خیالهای دیگرش به نیستی و فراموشی سپرده شود.

وی در خصوص موارد مورد هجمه دشمن ابراز کرد: اولین و محوری ترین هجمه دشمن به ولایت فقیه و بعد از آن به اقتصاد و فرهنگ این جامعه اسلامی و قرآنی و در نهایت به توان دفاعی نیروهای مسلح است. در موضوع اقتصاد و فرهنگ صاحبنظران این حوزه ها به این موضوع می پردازند.

حیدری درباره دو محور جهاد تبیین مرتبط با مأموریت نیروهای مسلح گفت: اول جایگاه ولایت و ولایت محوری در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی و دوم تبیین توان دفاعی کشور است که با عنایت الهی و رهبری های ولی امر مسلمین و مردم بزرگوار و مخصوصا نیروهای مسلح آفریده شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در نیروی زمینی ارتش و در نیروهای مسلح با بهره گیری از سوره مبارکه حمد آنجا که می فرماید «اهدنا الصراط المستقیم، صراط الذین انعمت علیهم» امروز در غیاب رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه هدی (ع) به عنوان نماد عینی و محسم صراط مستقیم، نهادینه شده است که صراط مستقیم امت ما ولایت فقیه است و صراط مستقیم عینی و قابل تجسم امروز ما حضرت امام خامنه ای است.

وی اضافه کرد: در آیه «انعمت علیهم» اعتقاد ما این است که امروز مراد از این نعمت، نعمت عظمی ولایت است که خداوند بر امت اسلامی ما منت گذاشته و بهره مند کرده است و اعتقاد راسخ ما این است که ولایت فقیه صراط مستقیم ما و بالاترین نعمت است که خداوند ما را از آن بهره مند کرده و و شکرگزاری و خوب کار کردن وظیفه اصلی ما در پاسخ به این نعمت است و در هر موضوعی باید به منظور و مراد ولایت فقیه اقتدا کنیم.

حیدری اظهار کرد: در موضوع توان دفاعی که در جهاد تبیین باید به آن مبادرت کنیم باید این سؤال را مطرح کنیم چرا دشمنان این توان را مورد هجمه قرار می دهند. این بدان خاطر است که در این جغرافیای هستی تنها نیروی مسلحی که به فضل خداوند توانسته است که روی پای خود بایستد و خودکفایی را به منصه ظهور برساند تا در مقابل زیاده گویی ها و درشت گویی های دشمنان اسلام بایستد، نیروهای مسلح کشور و نیروی زمینی ارتش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: اقتدار دفاعی به این نیست که مثل برخی کشورهای خلیج فارس کشور را به انبار باروت و انبار تسلیحات عاریه ای از غرب و انبار مهمات بیگانه تبدیل کنیم. این اقتدار نیست چرا که استمرار نخواهد داشت بلکه بن مایه توان دفاعی، خودکفایی و داشتن استمرار عملیاتی است که این در ارتش جمهوری اسلامی از روزی که مستشاران آمریکایی این کشور را ترک کردند و نیروی زمینی را در 23 رسته به زعم خود تنها گذاشتند به منصه ظهور رسیده است.

وی ادامه داد: همه اینها با ولایت محوری و ولایتمدار بودن محقق شده است. آثار و برکات این استمرار در عملیات و روی پای خود ماندن هم در عرصه های مختلف مشخص شده است؛ در رزمایشها، حضور در تمامی مرزهای کشور. حضور ما در مرزها به معنای این نیست که خطری نظام ما را تهدید می کند. بلکه حضور به معنای اشراف اطلاعاتی بیشتر و آماده به کار نگه داشتن نیروهای ماست.

حیدری ابراز کرد: از جمله جاهایی که این روی پای خود ماندن پس از حضور در مرز به منصه ظهور رسیده، زمانی بود که جنگ قره باغ در منطقه بسیار مهم و راهبردی شمال غرب کشور ما اتفاق افتاد که به فرمان فرماندهی معظم کل قوا مد ظله العالی اطلاعاتی به دست ما رسید که رژیم نامشروع صهیونیستی در یکی از کشورهای طرف تخاصم حضور پیدا کرده و قصد تغییرات در ژئوپلیتیک منطقه را دارند. اینجا بود که نیروی زمینی ارتش قهرمان در منطقه حضور پیدا کرد و رزمایش «فاتحان خیبر» را رقم زد.

وی تأکید کرد: در آن رزمایش دو شرط مهم و راهبردی را اعلام کردیم؛ اول اینکه به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد ژئوپلیتیک منطقه به دسیسه رژیم منحوس صهیونیستی دستخوش تغییر شود و دوم اینکه رژیم صهیونیستی باید آن منطقه را ترک کنند.

حیدری یادآور شد: لذا در منطقه ماندیم تا این دو شرط محقق شد و امروز می بینید نه ژئوپلیتیک منطقه به هم خورده و همچنین حضور نیروهای مزدور صهیونیستی را رصد می کنیم. از مؤلفه های دیگر اقتدار ما این است که در منطقه نیروهای مسلح ما بودند که هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکستند نه یکبار بلکه به کرات. امروز هم تعقیب می کنیم که آنها مفتضحانه منطقه را ترک کنند و این هم اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: همه ما نیروهای مسلح در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی یک ید واحده هستند و ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی در خدمت مقام معظم رهبری هستند. لذا اگر هیمنه آمریکا به وسیله عزیزان ما در سپاه در هم شکسته می شود به معنای این نیست که نیروی دیگری در آن دخالت نداشته بلکه این نیروها هم افزایی می کنند و مکمل یکدیگر هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: ما در سر در تمام پادگان ها روزشمار نابودی شما را به صورت یک تابلو روان ایجاد کردیم و  هر روز می شماریم که یک روز از عمر شما کوتاهتر شد که انشالله این روزگار به کمی هم خواهد گرایید.

حیدری یادآور شد: امروز نیروی زمینی ارتش در رکاب ولایت ضمن تولید امنیت در کنار نیروی انتظامی و نیروهای مرزبانی در مرزها مخصوصا در مرز افغانستان از امنیت بالایی برخوردار هستیم و این شیطنتهایی هم که در فضای مجازی در خصوص مرزها انجام می شود کار دشمن است و به آن اعتنایی نکنید.

وی بیان کرد: نیروی زمینی ارتش به گونه ای عمل کرده که رهبر معظم انقلاب اقدام نیروی زمینی را مصداق «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» نام نهادند. چرا که ما هم در عرصه امنیت، هم در عرصه خودکفایی دفاعی و هم در عرصه مردم یاری حضور داشتیم. در زلزله حضرت آقا رضایت خودشان را از حضور ارتش اعلام کرد. در سیل فرمودند ارتش قبل از ستاد بحران مستقر شد و در کرونا هم از روزی که این بیماری در کشور شیوع پیدا کرد تا امروز 28 بیمارستان و 12 هزار کادر پزشکی مجرب در اختیار سامانه بهداشت و درمان کشور دادیم و 10 شهید مدافع سلامت هم تقدیم کردیم و 9 بیمارستان تنفسی دائمی را ساختیم و به دارایی های وزارت بهداشت و درمان برای همیشه اضافه کرده است.

وی در پایان بیان کرد: امروز 30 هزار حافظ قرآن در نیروی زمینی ارتش حضور دارند که مصداق عینی مکتبی بودن این نیرو است. همچنین 126 دارالتحفیظ داریم که در مکتبی کردن این نیرو تلاش و مجاهدت می کنند.                                           

انتهای پیام
captcha