حفظ شعائر و شئون ماه محرم از محورهای وحدت است
کد خبر: 4075153
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵

حفظ شعائر و شئون ماه محرم از محورهای وحدت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تأکید برحفظ حرمت ماه محرم گفت: محبت به اهل بیت(ع) و حفظ حرمت شعائر و شئون این ماه از محورهای وحدت بوده است.

تودیع و معارفه تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، ۱۰ مردادماه در آیین تقدیر و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی صرفا منحصر به یک مذهب اسلامی خاص نیست بلکه تکلیف و وظیفه ما، تبلیغ اسلام ناب و اصیل بین آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله حسین(ع) تمام هستی خود را برای دین خدا گذاشت با اشاره به روایت و احادیث، اهمیت مودت و محبت به اهل بیت حضرت محمد(ص) و سفارش‌های دینی درباره کربلا و قیام امام حسین(ع) را تشریح کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تأکید بر حفظ حرمت ماه محرم بیان کرد: محبت به اهل بیت(ع) و حفظ حرمت شعائر و شئون این ماه از محورهای وحدت بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای خدا، با تمام وجود و هستی به میدان آمد، بیان کرد: تبلیغات اسلامی برای اسلام و ترویج گفتمان ارزشمند انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

جعفر توان، فرماندار ویژه شهرستان سقز نیز در این مراسم بر هم‌افزایی بیشتر این اداره در راستای انجام وظایف و رسالت خطیر، کمک به تعالی فرهنگ، زمینه‌سازی برای یافتن نیروی مؤمن و انقلابی تأکید و اظهار کرد: اعتلای امور فرهنگی، قرآنی، دینی و تبلیغی باید مورد توجه این اداره قرار گیرد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین، تبلور حیات معنوی، تعیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی، احیاء و اشاعه معارف و فرهنگ اسلام ناب محمدی و وحدت تمام مذاهب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیاد نهاده شد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه هجمه فرهنگی دشمن علیه جوانان و خانواده هر روز رو به افزایش است، بر استفاده از ابزارهای نوین جهت خنثی‌سازی هجمه‌های دشمنان و تنویر افکار عمومی تأکید کرد.

وی یکی دیگر از وظایف و رسالت‌های این نهاد را انجام مطالعات راهبردی و بررسی‌های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه دانست و بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی در برگزاری هرچه بهتر مراسم و شعائر انقلابی و دینی ملی و مذهبی در شهرستان با مشارکت تمام نهادهای مردمی و دولتی گام برداشت.

توان با اشاره به کمبود نیرو تبلیغات اسلامی شهرستان، خواستار تدبیر مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان برای جذب نیرو شد.

ماموستا سیدحسین حسینی، امام جمعه سقز هم با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، افزود: روحانیون پیش‌قراولان امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر هستند.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم با تقدیر از رئیس پیشین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز، حجت‌الاسلام سعدالله جمادیان به عنوان رئیس جدید این اداره در شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha