یادواره شهدای خلبان گیلان برگزار شد
کد خبر: 4120999
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

یادواره شهدای خلبان گیلان برگزار شد

یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی و بزرگداشت شهدای خلبان گیلان امروز، 20 بهمن‌ماه با سخنرانی امیر سرتیپ غلامحسین چیت‌فروش، مشاور فرماندهی نیروی هوایی جمهوری اسلامی در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

یادواره شهدای خلبان گیلان در گلزار شهدای رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، امیر سرتیپ غلامحسین چیت‌فروش، مشاور عالی فرماندهی نیروی هوایی جمهوری اسلامی امروز، 20 بهمن‌ماه در یادواره چهار هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی و بزرگداشت شهدای خلبان گیلان که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار کرد: ملت، مردم و سازمانی که به گذشته و تاریخ خود آگاه نیست نمی‌تواند راجع به امروز قضاوت کند لذا اگر از تاریخ درس نگیریم از هیچ استادی درس نمی‌گیریم.

وی افزود: دنیا بداند ممکن است کشور‌های قدرت‌طلبی که ایران و جوانانش را به خاک و خون کشیدند و برای نابودی این کشور هم‌پیمان شدند را ببخشیم اما از حافظه تاریخی ملت ایران هیچگاه این دشمنی‌ها و اقدامات ضد بشری پاک نخواهد شد.

چیت‌فروش با اشاره به دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی در تحقق آرمان‌ها‌ی انقلاب اسلامی و اقتدار کشور، افزود: در 12 بهمن 57، هواپیمای 747 ایرفرانس حامل حضرت امام(ره) که وارد کشور شد توسط فانتوم‌های نیروی هوایی اسکورت شد، اکنون به دستاوردهایی در تجهیزات نظامی  رسیدیم که سرآمد دیگر کشورهاست؛ فرزندان ایران توانستند حکومتی را به رهبری امام راحل تشکیل دهند که بسیاری از قدرت‌های جهان مقابلش بودند.

مشاور عالی فرماندهی نیروی هوایی جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز بسیاری از کشور‌های سلطه به ظاهر از حقوق بشر سخن می‌گویند اما از یاد بردند که در جنگ تحمیلی هشت‌ساله تامین‌کننده تجهیزات نظامی رژیم بعثی علیه ایران بودند، گفت: استکبار و قدرت‌های سلطه قصد دارند با تحریف واقعیت‌های انقلاب و ایجاد جنگ نرم، ایثارگری مردم و جوانان را وارونه نشان دهند.

چیت‌فروش نسل‌های آینده انقلاب را منتقم خون تک تک شهدا از قدرت‌های جهان دانست و تصریح کرد: خون تمام شهدای این کشور برگردن کشور‌های سلطه‌طلبی است که برای ایجاد ناآرامی و اغتشاش در ایران از هیچ اقدامی کوتاه نیامدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال رضوی‌مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در ادامه اظهار کرد: شهدا متعلق به گروه یا صنف خاصی نیستند بلکه همه شهدای ایران اسلامی متعلق به ملت ایران و نظام اسلامی هستند لذا برگزاری یادواره‌ها مهمترین عامل وحدت و انسجام جامعه است.

وی با بیان اینکه در سایه همدلی و همراهی آحاد جامعه، آگاهی و مقاومت در مقابل توطئه دشمنان تنها محقق می‌شود، افزود: به برکت خون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری و با همدلی، وحدت مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی و حکومت همچنان با عزت و اقتدار ایستاده است.

انتهای پیام
captcha