همکاری 1733 حامی در طرح «اکرام ایتام و محسنین» چگنی
کد خبر: 4125371
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

همکاری 1733 حامی در طرح «اکرام ایتام و محسنین» چگنی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چگنی از همکاری یک هزار و 733 حامی با این نهاد خبر داد و گفت: در حال حاضر 334 کودک از کمک‌های مستقیم حامیان بهره‌مند هستند.

بهنام فروتن‌نیا، رئیس کمیته امداد چگنیبهنام فروتن‌نیا، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چگنی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه در سال‌ جاری حامیان طرح اکرام و محسنین بیش از 18 میلیارد ریال به حساب کودکان معنوی خود واریز کردند از همکاری یک هزار و 733 حامی با این مجموعه خبر داد و گفت: در حال حاضر 334 کودک از کمک‌های مستقیم حامیان بهره‌مند هستند که از این تعداد 213 نفر در قالب ایتام و 121 نفر طرح محسنین با موضوع سرپرست از کار افتاده هستند.

وی با بیان اینکه طرح اکرام زمینه مشارکت مستقیم خیران در توانمندسازی خانواده‌ها را فراهم می‌کند، افزود: این طرح با هدف تأمین نیازمندی‌های کودکان نیازمند در زمینه تحصیلی، معیشتی، درمان و کمک‌های خاص اجرا شده است.

فروتن‌نیا به نحوه مشارکت خیران حقیقی و حقوقی در طرح اکرام و محسنین اشاره کرد و افزود: متقاضیان این طرح با مراجعه به کمیته امداد، شماره‌گیری #06658877 و یا درگاه الکترونیکی این نهاد با انتخاب و تکمیل فرم‌های مربوطه می‌توانند حمایت از یک یا چند کودک را پذیرش کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چگنی با اشاره به جمع‌آوری یک میلیارد و 422 میلیون ریال صدقه افزود: جمع‌آوری و توزیع صدقات از طریق شبکه‌های مردمی و روش‌های نوین یکی از راه‌های مناسب در جهت محرومیت‌زدایی است، چراکه صدردصد کمک‌های اهدایی مردم در قالب صدقات صرف کمک به خانوارهای نیازمند می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه جمع‌آوری شده از صدقات در هر منطقه صرف درمان مددجویان، تأمین جهیزیه، هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان منطقه می‌شود، گفت: در حال حاضر دو هزار و 282 مشترک صندوق صدقات در شهرستان چگنی وجود دارد.

انتهای پیام
captcha