تفرقه مهم‌ترین آسیب‌ها در مسیر رشد جامعه است
کد خبر: 4125448
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

تفرقه مهم‌ترین آسیب‌ها در مسیر رشد جامعه است

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تفاوت‌های انسان‌ها و گروه‌ها را اقتضائات جامعه انسانی دانست و گفت: اختلافات برای رشد جامعه خوب است و خداوند به همین منظور ما را متفاوت خلق کرده است ولی وقتی که با یک آسیب مانند تهاجم دشمن روبرو شدیم اختلافات خوب نیست و مانع رشد جامعه می‌شود.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت مطهر حرم بانوی کرامت، در دیدار جمعی از طلاب اهل سنت سراسر کشور، پیش از ظهر امروز ۱۰ اسفندماه،  در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: قم حرم اهل بیت(ع) است و وجود حرم حضرت معصومه(س) در این شهر مایه الفت، اتحاد و انسجام شده است.

وی با بیان اینکه کار کردن برای خدا امکان ندارد مگر بعد از معرفت پیدا کردن نسبت به خداوند، افزود: اگرچه که رسیدن به معرفت اهل بیت(ع) برای ما ممکن نیست ولی می‌شود به افق‌های آنها نزدیک شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عبادت خالصانه، معرفت نسبت به خدا را در انسان رشد می‌دهد، گفت: همانطور که رشد گل در خاک نیاز به آبیاری و مراقبت دارد رشد روحی انسان نیز نیاز به آبیاری روح با آیات قرآن کریم و روایات انبیاء و ائمه(ع) و مراقبت از آسیب‌ها دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های رشد انسان بیان کرد: یکی از آسیب‌های مهم زمان ما تفرقه است که برای دشمن بهترین سلاح و برای مؤمنین بدترین آسیب است.

آیت‌الله سعیدی وجود تفاوت میان انسان‌ها و گروه‌ها را از اقتضائات جامعه انسانی دانست و یادآور شد: اختلافات برای رشد جامعه خوب است و خداوند به همین منظور ما را متفاوت خلق کرده است ولی وقتی که با یک آسیب مانند تهاجم دشمن روبرو شدیم اختلافات خوب نیست و مانع رشد جامعه می‌شود بنابراین باید در مقابل دشمن متحد عمل کرد.

انتهای پیام
captcha