ضرورت مشارکت کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه‌های نیمه‌شعبان
کد خبر: 4125988
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

ضرورت مشارکت کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه‌های نیمه‌شعبان

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه‌های جشن نیمه شعبان باید مردم محور باشد، بر ضرورت مشارکت کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه‌های این ایام تأکید کرد.

حجت الاسلام علی رودبارانی دبیر ستاد اقامه نماز مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، امروز، 13 اسفند، در جلسه شورای اقامه نماز و شورای سیاست‌گذاری «مهدویت» که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، با بیان اینکه دو شاخصه مهم نماز و مهدویت در یک مسیر در حال حرکت هستند، ادامه داد: در راستای تقویت این دو مؤلفه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 120 نشست با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان ادارات برگزار شده است.

وی با بیان این مطلب که با همکاری صدا‌و‌سیما و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات تبلیغاتی در این دو حوزه صورت گرفته است، اظهار کرد: برگزاری جشنواره «فجر تا فجر»،  همکاری با ادارات مرتبط با کودکان و نوجوانان همچون کانون پرورش فکری، بومی‌سازی تفاهم‌نامه‌ها، نظارت بر برنامه‌های ادارات به صورت حضوری و غیرحضوری، ارزیابی برنامه‌ها در سامانه «سجاده»، تقدیر از هیئت‌های ارزیابی، حضور در شورای اقامه نماز شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های صورت گرفته است.

رودبارانی برگزاری جشن‌های تکلیف به صورت منسجم در اراک، برگزاری دوره‌های آموزشی نماز و مهدویت، آموزش دوره‌های مختلف ویژه نماز و صحیفه سجادیه، برگزاری دوره‌های معارفی ویژه دهیاران، برگزاری دوره‌های توجیهی دبیران دستگاه‌ها جهت بارگذاری مستندات در سامانه «سجاده»، برگزاری مسابقات «لحظه‌های عاشقی»، اجرای طرح «سلامت معنوی» از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه «مهدویت» در مهدهای کودک استان خبر داد و گفت: برگزاری اردوهای جهادی «مهدویت»، ارتباط با مهدهای کودک، آموزش مهدویت ویژه مربیان طرح امین، تشکیل پاتوق‌های امام زمانی(عج)، پیگیری جلسات ویژه، اجرای طرح «شهر چراغانی»، برگزاری دوره‌های تخصصی مهدویت  و تشکیل کمیته چهارگانه در این حوزه از دیگر برنامه‌هایی اجرایی است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان در پایان از اجرای جشن‌های ویژه میلاد امام زمان(ع) در نیمه شعبان خبر داد و افزود: احیای شب نیمه شعبان در مساجد شهری و روستایی برگزار می‌شود. سعی براین است که برنامه‌ها مردم محور باشد و از مشارکت گسترده کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه‌ها نباید غفلت کرد.  

انتهای پیام
captcha