برگزاری کارگاه آموزشی بهره‌مندی از نرم‌فزار «بالقرآن» در تحقیقات
کد خبر: 4127910
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
با همکاری انجمن‌های علوم قرآن و حدیث

برگزاری کارگاه آموزشی بهره‌مندی از نرم‌فزار «بالقرآن» در تحقیقات

کارگاه معرفی و آموزش نرم‌افزار تخصصی بالقرآن به میزبانی دانشگاه تهران و با همکاری انجمن‌های علوم قرآن و حدیث دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، کارگاه معرفی و آموزش نرم‌افزار تخصصی پژوهش بالقرآن عصر امروز دوشنبه ۲۲ اسفندماه، ساعت ۱۹ به میزبانی انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات دانشگاه تهران و همراهی دیگر انجمن‌های علمی برگزار می‌شود.

برخی از سرفصل‌های مطروحه در این کارگاه شامل معرفی فرم لسان قرآن، معرفی کلی صفحه جست‌وجو در نرم‌افزار، معرفی قسمت اشتقاق و زیرمجموعه‌های آن در نرم‌افزار بالقرآن و ارائه مثال، معرفی قسمت علم صرف با همه زیرمجموعه‌هایش، معرفی قسمت علم نحو کلمات، جملات و ترکیبات، معرفی قسمت بلاغت و علوم وابسته به آن، معرفی مباحث علوم قرآنی در نرم‌افزار، معرفی قسمت خطاب و ضمیر، معرفی برخی از فرم‌های مفهوم‌شناسی، معرفی روش استفاده از بخش ترجمه، تفاسیر، روایات و سوره‌نامه و... در نرم‌افزار است.

همچنین معرفی بحث ارتباطات نحوی همه کلمات و جملات در نرم‌افزار، قسمت تعیین محدوده‌ها در بالقرآن به همراه مثال،‌ روش انجام جست‌وجوی عمیق ارتباط نحوی، عطفی و ترکیبی و معرفی تنظیمات و قسمت‌های دیگر نرم‌افزار و همچنین ارائه پیشنهاداتی در مورد موضوعات پایان‌نامه، رساله و تحقیق و در ادامه طرح و ارائه چند مثال عملی و پژوهشی قرآنی توسط اساتید و حل شدن آنها با استفاده از نرم‌افزار بالقرآن از دیگر موضوعات این نشست است.

در ابتدای این کارگاه توضیحاتی در مورد طرح بالقرآن ارائه خواهد شد و سایت اصلی گروه بالقرآن به نشانی belquran.com و سایت مربوط به نرم افزار بالقرآن به نشانی app.belquran.com معرفی می‌شود. در ادامه اساتید به توضیح در مورد فرم‌های مختلف نرم‌افزار بالقرآن می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha