برنامه‌های دهه امامت و ولایت از ۱۳ تیرماه در کرمان آغاز می‌شود
کد خبر: 4144046
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

برنامه‌های دهه امامت و ولایت از ۱۳ تیرماه در کرمان آغاز می‌شود

مدیر بنیاد غدیر استان کرمان با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر در کرمان از ۱۳ تیرماه و همزمان با ولادت امام هادی(ع) آغاز می‌شود و تا یک روز بعد از عید غدیر ادامه دارد، گفت: روزشماری برای دهه امامت و ولایت در نظر گرفته شده که برنامه‌ها با توجه به این روز شمار اجرا می‌شود.

دهه امامت و ولایتبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور، مدیر بنیاد غدیر استان کرمان امروز، ۷ خردادماه در جلسه بنیاد غدیر و ستاد دهه امامت و ولایت استان با اشاره به سخنانی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر اینکه غدیر نباید منحصر به زمان گذشته باشد، گفت: با توجه به اهمیت مسئله غدیر سالهاست که موضوع جشن غدیر در کانون توجه قرار گرفته و در همین راستا بنیاد غدیر راه‌اندازی شده است که مسئولیت آن در استان‌ها برعهده نماینده ولی‌فقیه است.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی و بعضی از مسئولان در موضوع غدیر، اظهار کرد: هم‌افزایی و همکاری در برگزاری برنامه‌های غدیر بسیار تأثیرگذار است لذا همه فعالیت‌ها با محوریت بنیاد غدیر برگزار می‌شود.
 
عربپور ضمن اشاره به برنامه‌های سال گذشته بنیاد غدیر در کرمان، گفت: برگزاری جشن‌های مردمی، تبیین واقعه غدیر، ترویج زندگی امام علی(ع)، ترویج ازدواج آسان، برگزاری جشن‌های محله‌ای با استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، توزیع هزاران پرس غذا، برگزاری شب شعر علوی و... از جمله صدها برنامه‌ای بود که در قالب ۵ کمیته در شهرهای مختلف استان انجام شد.
 
وی تصریح کرد: برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر در کرمان از ۱۳ تیرماه و همزمان با ولادت امام هادی(ع) آغاز می‌شود و تا یک روز بعد از عید غدیر ادامه دارد. روزشماری برای دهه امامت و ولایت در نظر گرفته شده و کمیته‌ها باید با توجه به این روز شمار برنامه‌های خود را اجرا کنند.
 
مدیر بنیاد غدیر استان کرمان با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه ماه ذی‌الحجه باید ماه اهل‌بیت‌(ع) نامیده شود، گفت: پس از واقعه غدیر، وقایع دیگری نیز در تاریخ اسلام بوده مانند مباهله و... که برای این مناسبت‌ها نیز باید برنامه‌هایی پیش‌بینی شود.
 
در ادامه این جلسه اعضای بنیاد غدیر استان به تبادل نظر پیرامون تشکیل ۶ کمیته‌ برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت در استان پرداختند و در نهایت تشکیل کمیته فرهنگی، تبلیغات و فضا سازی با مسئولیت شهرداری، کمیته احسان و فعالیت‌های اجتماعی با مسئولیت کمیته امداد، کمیته رسانه‌ها و فضای مجازی با مسئولیت ارشاد اسلامی، کمیته مردمی و مراسم و جشن‌ها با مسئولیت‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته تولید محتوا با مسئولیت سازمان تبلیغات و کمیته ارزیابی مصوب شد.
انتهای پیام
captcha