اولین سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا برگزار می‌شود
کد خبر: 4158211
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

اولین سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا برگزار می‌شود

همزمان با ماه محرم و صفر، نخستین سوگواره ملی عکس عاشورایی «سقا» در بخش ملی برای آیین‌های سنتی عزاداری در مناطق مختلف ایران و بخش اصلی برای استان و همچنین ویژه شهر اردبیل برگزار می‌شود.

نخستین سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از دفاع‌پرس اردبیل، سجاد دادپور، دبیر سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا، سوم مردادماه، با اعلام این خبر اظهار کرد: سوگواره ملی عکس «عاشورایی سقا» با محوریت اردبیل، مهد آیین‌های سنتی عزاداری محرم، در بخش‌های ملی و اصلی برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش ملی سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا شامل تمامی آیین‌های سنتی ماه محرم در شهر‌ها و روستا‌های ایران، نگاه ویژه به پیرغلامان حسینی و روضه‌خوانی‌های خانگی، کودکان و محرم است.

دبیر سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا ادامه داد: بخش اصلی این سوگواره شامل سنت‌ها و آیین‌های عزاداری ماه محرم در شهر و شهرستان‌های استان اردبیل و نگاه ویژه به اجتماع عزاداران در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان عالی‌قاپو و توجه به المان‌های محرم در کوچه‌ها و خیابان‌ها است و در این بخش تنها عکس‌هایی که در استان اردبیل ثبت شده‌اند، مورد پذیرش و داوری قرار خواهد گرفت.

دادپور بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ شهریور مصادف با اربعین حسینی می‌باشد، همچنین برای عکاسان داراالارشاد اردبیل در روز تاسوعا و عاشورای حسینی بخش اردویی برگزار خواهد شد که برای ثبت‌نام در این بخش می‌توانند به انجمن سینمای جوانان استان اردبیل مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۴۵۳۳۴۰۴۷۵۸ تماس حاصل نمایند.

دبیر سوگواره ملی عکس عاشوریایی سقا اضافه کرد: این سوگواره ملی به‌همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل و با همکاری حوزه هنری استان و انجمن سینمای جوانان استان اردبیل برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار، ۱۵ شهریور مصادف با اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه برگزاری اختتامیه و نمایشگاه سوگواره متعاقبا اعلام می‌شود، گفت: ارسال آثار برای این سوگواره ملی صرفا از طریق ایمیل sagha.soghvare@gmail.com بوده و برای برگزیدگان جوایز نقدی و تندیس سوگواره اهدا خواهد شد.

دبیر سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا با اشاره به برخی قوانین این سوگواره ملی اظهار کرد: در هر بخش عکاسان می‌توانند پنج تک عکس ارسال کنند که مجموعه عکس ارسالی به عنوان یک اثر در داوری تلقی خواهد شد. وی افزود: آثار باید فرمت jpg و حداقل ۳۰۰ دی‌پی‌آی با حداقل اندازه ۲۵۰۰ پیکسل (برای ضلع بزرگ) ارسال شده و کیفیت مناسب جهت چاپ با ابعاد ۵۰ در ۷۰ را داشته باشد.

دادپور تصریح کرد: دبیرخانه سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا از پذیرش عکس‌های موبایلی معذور است و ویرایش عکس نیز باید در حدی باشد که به جنبه استنادی عکس صدمه نزند.

انتهای پیام
captcha