الهیان: جهاددانشگاهی ظرفیت جوانان را در مسیر پیشرفت کشور به کار گرفته است + صوت
کد خبر: 4159094
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/6

الهیان: جهاددانشگاهی ظرفیت جوانان را در مسیر پیشرفت کشور به کار گرفته است + صوت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تبلور نگاه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه جهادی در فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی گفت: خوشبختانه در طی سال‌های فعالیت جهاددانشگاهی توجه مطلوبی به ظرفیت جوانان شده و این استعدادها به خوبی در مسیر رشد و پیشرفت علمی کشور به کار گرفته شده‌اند.

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره ارزیابی کلی خود از عملکرد جهاددانشگاهی گفت: مجموعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی از زمان تأسیس تا امروز یک نقطه افتخار برای این مجموعه و کشور است که در حوزه‌های علمی، فناوری و فرهنگی نمود داشته است. البته شاید بیشتر فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی برای نخبگان و مردم آشنا باشد و حتی در عرصه بین‌المللی نیز این فعالیت‌ها شناخته شده که نمونه بارز آن فعالیت‌های پژوهشگاه رویان است که سند افتخار برای جهاددانشگاهی در عرصه علمی در حوزه بین‌المللی است که حتی این پژوهشگاه را در برخی بخش‌ها بین ده کشور برتر جهان قرار داده است.

الهیان درباره عملکرد جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی و قرآنی گفت: در حوزه فرهنگی فعالیت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ به عنوان خبرگزاری تخصصی قرآنی کشور و برگزاری چندین دوره مسابقات قرآن بین‌المللی دانشجویان مسلمان از جمله فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی است و امیدواریم فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی بروز و ظهور بیشتری در جامعه داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس بیان کرد: امروز تمرکز اصلی دشمنان بر حوزه فرهنگ و ایجاد یک جنگ شناختی است و برای آن هزینه‌های کلانی انجام می‌دهند که این ضرورت را ایجاب می‌کند در حوزه فرهنگی و به ویژه عرصه فعالیت‌های قرآنی و ترویج و اشاعه فرهنگ و آموزه‌های قرآنی گام‌های بلندتری برداشته شود. 

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه امروز نمود بارز این دشمنی‌ها را می‌توان در قرآن‌سوزی‌ها و هتک حرمت مقدسات مشاهده کرد، گفت: این اتفاقات ما را مصمم‌تر می‌کند برنامه‌ریزی جدی‌تری برای آشنایی بیشتر جوانان و دانشجویان با قرآن و مفاهیم قرآنی انجام بگیرد. در این زمینه مجلس قطعا حمایت ویژه و جدی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی جهاددانشگاهی خواهد داشت.

فعالیت‌های علمی جهاددانشگاهی؛ تبلور نگاه به توان داخلی 

الهیان درباره تبلور نگاه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه جهادی در فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی گفت: ظرفیت بزرگ جمعیت جوان و دانش‌آموخته کشور بی‌بدیل است به نحوی که حتی تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور در برخی رشته‌ها با کشوری مانند آمریکا با 300 میلیون نفر جمعیت برابری می‌کند. لذا استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت تخصصی جوانان دانشگاهی برای پیشبرد اهداف کشور امری ضروری است که شاید دولت‌ها کمتر به آن توجه داشته‌اند.

کد

وی یادآور شد: فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر جوان‌گرایی و تأکید بر استفاده از ظرفیت جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، وظیفه همه ما مسئولان را نسبت به جوانان بیشتر می‌کند. خوشبختانه در طی سال‌های فعالیت جهاددانشگاهی توجه مطلوبی به ظرفیت جوانان شده و این استعدادها به خوبی در مسیر رشد و پیشرفت علمی کشور به کار گرفته شده‌اند و امیدواریم سایر دستگاه‌ها و نهادهای علمی نیز با بهره‌گیری از تجارب جهاددانشگاهی توجه بیشتری به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان جوانان شور نشان دهند.          

انتهای پیام
captcha