۵ کارگروه آموزشی فرهنگی زائران اربعین در کرمان تشکیل شد
کد خبر: 4160780
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

۵ کارگروه آموزشی فرهنگی زائران اربعین در کرمان تشکیل شد

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت کرمان با بیان اینکه راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی است، گفت: برای اجرای این برنامه‌ها، ۵ کارگروه یاوران معنوی اربعین، تبلیغ و نماز، فضای مجازی، نائب‌الشهید و کارگروه تبلیغات محیطی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام حسین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در حج و زیارت کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان امروز، ۱۶ مردادماه در جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان با بیان اینکه شعار امسال اربعین «حیاتنا الحسین» یک شعار کوتاه اما دریایی از معانی است، گفت: این شعار برای سبک زندگی دینی، اخلاقی و معنوی کاملًا کاربردی است.

وی با بیان اینکه دشمن از هر راهی می‌خواهد دین را در جامعه تضعیف کند و یکی از برنامه‌ها در این راستا تغییر سبک زندگی مردم از حیات طیبه به حیات خبیثه است، افزود: دشمن همه جانبه به خانواده‌ها حمله می‌کند. همچنین با اهانت به قرآن گمان می‌کنند می‌توانند اسلام را ضعیف کنند اما نور قرآن بیش از گذشته ساطع خواهد شد.

حجت‌الاسلام سازندگی با بیان اینکه باید بر موضوعات فرهنگی بیشتر تأکید کرد، ادامه داد: راهپیمایی اربعین بهترین فرصت است تا بخشی از وظایف خود را در حوزه فرهنگی و آموزشی نسبت به زائران انجام دهیم و در این راستا امسال ۵ کارگروه تشکیل شده است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت کرمان اظهار کرد: کارگروه یاوران معنوی اربعین به ریاست امام جمعه کرمان تشکیل شده است و بیشترین برنامه‌های تبلیغی و آموزشی از طریق ائمه جمعه و جماعات انجام می‌شود. همچنین کارگروه تبلیغ و نماز، فضای مجازی، نائب‌الشهید و کارگروه تبلیغات محیطی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پذیرایی از زائران خارجی در موکب ماهان انجام و برنامه‌هایی از جمله تهیه کتابچه‌هایی به زبان اردو، حضور مبلغان و... انجام شد، افزود: برنامه‌های کمیته فرهنگی بیشتر متوجه زائرانی است که به کشور عراق اعزام می‌شوند. در سال گذشته در تمام موکب‌های کرمان نیروهای تبلیغی و فرهنگی حضور داشتند و موکب‌هایی همچون خاتم الانبیا رفسنجان برنامه‌های تبلیغی بسیار خوبی برگزار کردند. امسال نیز برنامه‌ریزی در این مورد در حال انجام است.

حجت‌الاسلام سازندگی با بیان اینکه بنرهای احدایثی از امام حسین(ع) در حوزه سبک زندگی در موکب‌ها نصب خواهد شد، گفت: اعزام گروه‌های خبری با مجوز ستاد  اربعین انجام خواهد شد. همچنین زائر خبرنگارانی نیز در مراسم اربعین حضور دارند که می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

بیشترین زائران کرمانی اربعین از مرز شلمچه اعزام می‌شوند

محمدعلی ایرانمنش، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تا صبح امروز، ۱۶ مرداد ماه، ۱۸ هزار و ۶۲۶ نفر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت‌نام داشتند، گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر تکمیل وجه بیمه و ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند. بیشترین اعزام زائران کرمانی از مرز شلمچه است.

رسول فتحی، مدیر امور مواکب ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کرمان، نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال قرارگاه مستقل اربعین در ستاد عتبات عالیات و شورای راهبردی مواکب تشکیل شده است، گفت: حضور روحانی در مواکب الزامی است و جایگاه نظارتی برای او در نظر گرفته شده است. در زمینه پذیرایی از زائران مشکلی وجود ندارد اما خلاء فرهنگی وجود دارد و عناصر فرهنگی در بحث خدمات وارد می‌شوند که باید به آن توجه کرد.

انتهای پیام
captcha