نبود مراسم اختتامیه در مسابقات قرآن شرکت‌کنندگان را بی‌انگیزه می‌کند
کد خبر: 4164945
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
دارنده رتبه نخست رشته حفظ کل مسابقات خوزستان:

نبود مراسم اختتامیه در مسابقات قرآن شرکت‌کنندگان را بی‌انگیزه می‌کند

عساکره با اشاره به عدم برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات قرآن اوقاف خوزستان گفت: این موضوع متسابقین را بی‌انگیزه می‌کند. درست است که هدف قرآن است اما برگزاری اختتامیه صمیمیت بین شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کند.

قرآن

مریم عساکره، رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن کریم مسابقات اوقاف خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا،‌ گفت: از سال ۹۲ وارد عرصه قرآن کریم شدم و چون دانش‌آموز بودم پراکنده پیش می‌رفتم اما سال ۹۵ در دوره یک ساله حفظ قرآن کریم مؤسسه نورالهادی خرمشهر زیر نظر آقای علیپور و خانم عساکره شرکت کردم و سال 96 حافظ کل شدم.

وی که متولد سال 76 است و برای اولین‌بار در مسابقات اوقاف در رشته حفظ کل قرآن شرکت داشت، درباره رقیبان خود توضیح داد: رقیبان من در این مسابقات واقعاً عالی بودند و خیلی خوب ارائه دادند. البته دیگر شرکت‌کنندگان هم خوب بودند ولی هنوز در خوزستان جای کار هست؛ از نظر حسن حفظ، تجوید و لحن می‌شد کمبود را احساس کرد. کسی که در مسابقات کشوری شرکت داشته و یا در سال‌های گذشته در مسابقات اوقاف حضور داشته می تواند این ضعف‌ها را ببیند.

عساکره با تأکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن گفت: مؤسسات قرآنی باید قرآن‌آموزان رشته حفظ را مسابقه‌ای آموزش دهند. برگزاری دوره‌های معمولی حفظ قرآن شرکت‌کننده را برای شرکت در مسابقات آماده نمی‌کند. درست است که فضای مسابقات استرس‌زا است و روی محفوظات اثر می‌گذارد اما این موضوع تا حدودی مصداق دارد و این افراد باید بیشتر آموزش تخصصی ببینند.

این حافظ قرآن کریم درباره دلیل موفقیت خود در مسابقات قرآن اوقاف گفت: در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) و همسران طلاب شرکت کردم و رتبه آوردم و آنجا هم رقبایی داشتم که نامشان می‌درخشید اما رتبه نیاوردند. مسابقات همیشه اینطور است. نباید به حفظ قرآن به چشم مسابقه نگاه کرد بلکه باید به مسابقات حفظ با علاقه و صبر وارد شد. من در مسابقات اوقاف خوزستان اشکال حسن حفظ نداشتم و آن را کامل خواندم همچنین تجوید را هم خوب ارائه دادم.

وی همچنین زیر نظر خلود موسوی دوره تجوید و زهرا عساکره دوره حفظ را گذرانده است. 

این حافظ کل قرآن بیان کرد: اطلاع‌رسانی مسابقات در مرحله استانی ضعیف بود. در آیین‌نامه مسابقات گفته شده که سه هفته قبل از زمان اجرای مسابقات استانی باید زمان برگزاری آن اعلام شود. در یکی از کانال‌های فضای مجازی که مربوط به مسابقات هم نبود زمان مسابقات را متوجه شدم. یک هفته قبل از مسابقات به ما اطلاع دادند که زمان مسابقات چه وقت است. 

عساکره درباره برگزار نشدن اختتامیه مسابقات قرآن اوقاف خوزستان گفت: برگزاری مسابقات خوب بود اما خانم‌ها نسبت به برگزار نشدن اختتامیه اعتراض داشتند. این موضوع افراد شرکت‌کننده را بی‌انگیزه می‌کند. درست است که هدف قرآن است اما برگزاری اختتامیه صمیمیت بین شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کند. چرا ما باید از این موارد محروم باشیم؟

انتهای پیام
captcha