۲۵ درصد اشتغال کشور از مسیر توسعه تعاونی‌ها محقق می‌شود
کد خبر: 4165043
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

۲۵ درصد اشتغال کشور از مسیر توسعه تعاونی‌ها محقق می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه درصدد هستیم با آموزش و توسعه تعاونی‌ها ۲۵ درصد اشتغال کشور را از طریق تعاونی‌ها پیگیری کنیم، گفت: گلستان استان مستعد سرمایه‌گذاری است و نگاه ویژه از طرف دولت به طرح‌های توسعه‌ای تعاون در بخش گردشگری خصوصاً گردشگری طبیعی و سلامت وجود دارد.

مرتضوی وزیر  تعاون کار و رفا اجتماعیبه گزارش ایکنا از گلستان، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه‌های امروز، چهارم شهریورماه خود در سفر به گلستان با حضور بر مزار شهداء گمنام تپه نورالشهداء گرگان گفت: اقدامات خوبی در دولت صورت گرفته که یکی از آن‌ها توسعه تعاونی‌ها در عرصه اقتصاد و تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: رشد اقتصادی، فقرزدايی، اشتغال مولد، يكپارچگی اجتماعی، تقويت كارآفرينی و مديريت، تمركز سرمايه‌های كوچک در قالب سرمايه‌های متوسط و كلان از اهداف مهم تشكيل شرکت‌های تعاونی در کشور است.

مرتضوی با بیان‌ اینکه یکی از عوامل مؤثر در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در کشور تعاونی‌ها است، افزود: بخش‌ تعاون‌ به‌‌عنوان‌ یکی‌ از ارکان‌ سه‌گانه‌ اقتصاد بوده، لذا تأثیرگذاری‌ آن‌ در شرایطی‌ که‌ ما درگذر تحول‌ اقتصادی‌ از بخش‌ دولتی‌ به‌ خصوصی‌ هستیم‌‌ در تقویت‌ روح‌ تعاون‌ ملی‌ ضروری است‌‌.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در گلستان به موضوع اشتغال توجه ویژه شده است، اظهار کرد: با توجه گزارش‌هایی که استاندار و مراجع رسمی کشور ارائه کردند میزان متوسط نرخ بیکاری در استان از متوسط نرخ میانگین کشور ۰.۶ کمتر است.

مرتضوی با بیان اینکه درصدد هستیم با آموزش و توسعه تعاونی‌ها ۲۵ درصد اشتغال کشور را از طریق تعاونی‌ها پیگیری کنیم، گفت: گلستان استان مستعد سرمایه‌گذاری است و نگاه ویژه از طرف دولت و ما به طرح‌های توسعه‌ای تعاون در بخش گردشگری خصوصاً گردشگری طبیعی و سلامت وجود دارد.

گفتنی است، همچنین شهرک صنعتی آق‌قلا، شرکت چوب سندل آق‌قلا با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای ۶۰ نفر، شرکت زرین گستر با فعالیت در زمینه تولید ظروف IML پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف با ایجاد اشتغال برای ۶۸ نفر، از جمله طرح‌های بود که با حضور وزیر تعاون، کار و راه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام
captcha