دانش‌آموزان هنرمند تصویرگر مظلومیت فلسطین باشند
کد خبر: 4178384
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
رضامراد صحرایی:

دانش‌آموزان هنرمند تصویرگر مظلومیت فلسطین باشند

وزیر آموزش و پرورش در اختتاميه جشنواره امید فردا خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما که هنرمند هستید و در این جشنواره شرکت کردید، با خلق آثار خوب، مظلومیت فلسطین را به تصویر بکشید.

رضامراد صحرایی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فرهنگی ـ هنری امید فردا که امروز ششم آبان در ایوان ری برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و همچنین گرامی‌داشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز و بیش از پنج هزار معلم شهید گفت: آینده هر کشور را آموزش و پرورش آن کشور درست می‌کند و می‌سازد لذا برای هر کشوری هیچ نهادی مهم‌تر از آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: مدرسه قوی ایران قوی، یعنی یک پیام از دانش‌آموزان به مسئولان می‌دهند؛ اگر ایران قوی می‌خواهید دانش‌آموزان باید آن را بسازند، برای جامعه شاد، بانشاط و پرتحرک نقش دانش‌آموزان را جدی بگیرید. اگر یک فرهنگ غنی و اثرگذار می‌خواهیم این بچه‌ها باید آن را بسازند لذا برای ساخت آینده کشور باید به مدرسه‌ها اهمیت بیشتری داده شود.

صحرایی تصریح کرد: باید به کمک شما دانش‌آموزان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم. ما ایرانی هستیم و برای معرفی خود به دنیا، با شعر، فرهنگ و محبت به دنیا گام برمی‌داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در انقلاب اسلامی اتفاقی را رقم زدیم که برای بسیاری خوشایند نیست. آنچه که دشمنان را به هراس انداخته، این است که می‌خواهیم گذشته پرشکوه انقلاب خود را نشان دهیم و آینده پرشکوه‌تری را بسازیم.

وی ادامه داد: ما اکنون برای از بین بردن دشمنان سلاح نمی‌خواهیم. وجود همین دانش‌آموزان کافی است؛ اگر دانش‌آموزان ما قلم بزنند آن‌ها نابود می‌شوند، دانش‌آموز خبرنگاران ما که حقیقت‌جویی و حقیقت‌طلبی با معصومیت آنان رقم خورده است. جنگ امروز در مرزها نیست، در رسانه‌هاست، جنگ امروز در مغزهاست.

صحرایی خطاب به دانش‌آموزان برگزیده، گفت: مسئولیت شما این است که ملی بمانید. شما اثرگذار و برای سایر بچه‌ها الگو هستید. هویت خود را در حد دارایی خود بالا ببرید. مثلث امید، ایمان و خودباوری که شما تجلی آن هستید، ایران را سربلندترین کشور جهان می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش از دانش‌آموزان خواست شما که هنرمند هستید و در این جشنواره شرکت کردید، با خلق آثار خوب، مظلومیت فلسطین را به تصویر بکشید.

وی با اشاره به موضوع کنکور گفت: تعداد دانش‌آموزان مناطق محروم که به دانشگاه‌های درجه یک کشور آمدند، در گذشته کاهش یافته بود اما اکنون تعداد دانش‌آموزان مناطق سه و دو در دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است.

صحرایی با اشاره به وجود دو دانشگاه در آموزش و پرورش بیان کرد: هر فردی که به دو دانشگاه شهیدرجایی و فرهنگیان بیاید، استخدام رسمی دولت می‌شود، از ابتدا حقوق پایه می‌گیرد، افراد از همان ابتدا سابقه کار دارند‌ و پسران نیز از سربازی معاف می‌شوند ما به دنبال این هستیم که استعدادهای برتر دانش‌آموزی را به دانشگاه فرهنگیان بياوريم.

انتهای پیام
captcha