جشنواره‌های مختلف با موضوع نماز در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 4182966
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

جشنواره‌های مختلف با موضوع نماز در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف با موضوع نماز در شهرستانهای مختلف این استان خبر داد.

فرشید فلاح مدیر کل ارشاد سمنان، حجت الاسلام شمس الدین رئیس ستاد اقامه نماز سمنان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح، مدیر کل این اداره، عصر روز گذشته، 28 آبان در نشست شورای اقامه نماز این اداره کل با بیان اینکه تا پایان امسال بین پنج تا شش جشنواره در موضوعات مختلف و در رشته‌های مختلف از جمله مکبری، اذان، تلفظ و در استان برگزار می‌شود، گفت: مهمترین هدف در برگزاری این جشنواره‌ها توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه است.

وی ادامه داد: این جشنواره‌ها در هر شهرستان برگزار و برخی از آنها جنبه استانی نیز خواهد داشت.

فلاح با تأکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالترین دستگاه فرهنگی در برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی هنری با موضوع نماز در استان است اظهار کرد: از ستاد اقامه نماز خواستاریم تا زمینه همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی را با این اداره کل برای کمک در برگزاری جشنواره‌های مذکور فراهم نماید.

مدیرکل ارشاد سمنان متذکر شد: این ایام مهمترین و فعالیت‌ترین ایام برای اداره ارشاد استان است زیرا در آبان ماه سمنان موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شد و جمعه آینده قرار است جشن پایتخت کتاب در دو سطح مردمی و نخبگانی در سمنان برگزار شود.

وی دعوت از تعدادی از وزیران، سفرای کشورهای مختلف و جمعی از فرهیختگان و اهالی فرهنگ و ادب به این همایش را مورد تأکید قرار داد و گفت: علاوه بر این همایش نکوداشت ابن‌یمین فریومدی و نیز آیت‌الله اختری از دیگر برنامه‌هایی بود که در روزهای اخیر در استان سمنان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مسئول دبیرخانه شورای اقامه نماز این اداره کل  نیز دیدار چهره به چهره را از جمله اقدامات برشمرد و افزود: نماز جماعت در این اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود به صورت منظم و با حضور کارکنان برگزار و علاوه بر این مسابقه‌های مختلف با موضوع نماز نیز برنامه‌ریزی و برای کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین، رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به لزوم توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز گفت: اقامه نماز در برنامه‌های کاری این ستاد از اقدامات پایانی است و مهمترین هدف توسعه و ترویج فرهنگ نمازدر جامعه است.

انتهای پیام
captcha