پرداختن به مسئله نماز تعارف‌بردار نیست
کد خبر: 4190158
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

پرداختن به مسئله نماز تعارف‌بردار نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: پرداختن به نماز در مورد نوجوانان باید مورد اهمیت باشد. مسئله نماز، مسئله تعارف‌بردار نیست و فردای قیامت همه نسبت به بی‌تفاوتی نماز پشیمان خواهیم بود.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 5 دی در جلسه شورای اقامه نماز استان که در استانداری برگزار شد، از اقدامات صورت گرفته در خصوص اقامه نماز تقدیر کرد و افزود: حدود 24 مسجد در استان نیاز داریم. برای تحقق این مهم اقداماتی نیز صورت گرفته، اما کافی نیست.

وی ضرورت ساخت مسجد در شهرک‌ها را نیز متذکر شد و افزود: مسئولان باید در این راستا حامی باشند. برای ایجاد شهرک‌ها با جمعیتی قابل توجه ضرورت جانمایی مسجد اهمیت ویژه دارد. در پروژه 8100 واحدی اراک نیز جانمایی مسجد، کلاس‌های آموزشی و مدرسه از اهمیت ویژه برخوردارست. شهرک‌ها باید مسجدمحور بنا شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه مساجد هویت شهرها هستند و تمام کانون‌ها باید برمدار مساجد احداث شوند، اظهار کرد: در مجاورت با مساجد، ساخت کتابخانه‌ها، پایگاه‌های فرهنگی و قرآنی، سالن ورزشی، سالن قرائت قرآن و ... نیز از اهمیت بسیار برخوردارست.

وی با بیان اینکه تأمین امام جماعت در مساجد و ایجاد جذابیت برای حضور حداکثری جمعیت در این اماکن مقدس، اظهار کرد: اقامه نماز در مراکز مختلف همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، کارخانجات، ادارات و حتی زندان‌ها دارای اهمیت است. اساس تمام کارها بر تربیت و تهذیب نفس‌ها و ایجاد تحول در انسان‌هاست. برای تحقق این مهم مستلزم ایجاد انگیزه و برنامه‌ریزی است.

نماینده‌ولی فقیه در استان ضرورت محافظت فیزیکی و معنوی از اقامه نماز را خواستار شد و گفت: مسئله نماز باید از سوی خانواده‌ها، آموزش و پرورش، دستگاه‌های قضایی، روحانیون و مدیران ورزشی و جوانان جدی گرفته شود. پرداختن به این فریضه الهی در مورد نوجوانان باید مورد اهمیت باشد. مسئله نماز، مسئله تعارف‌بردار نیست و فردای قیامت همه نسبت به بی‌تفاوتی نماز پشیمان خواهیم بود.

وی در پایان شهادت سردار سیدرضی موسوی را تسلیت گفت و ادامه داد: همه باید در مقابل دشمن هوشیار عمل کنیم. مبادا سرگرم اتفاقات غزه باشیم و دشمن نیروهای انقلابی ما را در راسک و دمشق مظلومانه به شهادت رساند. پرداختن به این مهم مستلزم هوشیاری بیشترست. صهیونیست‌ها همچون مار زهرآگینی هستند که اگر ما جلوی آنان را بگیریم از منطقه‌ای دیگر جنایت می‌آفرینند و تقاضای ما این است که دبیر شورای عالی امنیت ملی مراقب توطئه‌ها باشد؛ چراکه دشمن با استفاده از هر فتنه‌ای قصد دارد فکر و ذهن‌ها را از مسئله اصلی که غزه و فلسطین است منحرف سازند.

حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، نیز در این جلسه به تشریح برنامه‌های اجرایی پرداخت و به برگزاری ششمین اجلاسیه استانی نماز، برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران و ائمه جماعت ۷ استان، برگزاری نشست‌های معارفی نماز ویژه ورزشکاران اشاره کرد.

وی برگزاری نشست‌های معارفی جهت پاسخگویی به شبهات نمازی دانش‌آموزان در ۴۰ مدرسه، برگزاری جلسات مهارت دعوت به نماز ویژه اولیای دانش‌آموزان، برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران دستگاه‌ها و ادارات، برگزاری جلسات شیوه دعوت به نماز ویژه بانوان، برگزاری مسابقه بومی ایده‌ها و تجربه‌های موفق نماز، دوره توانمندسازی گروه‌های موثر از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

انتهای پیام
captcha