ویژگی نرم‌افزار «ترجمه گویای قرآن با صدای حدادعادل» چیست + دانلود
کد خبر: 4193637
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

ویژگی نرم‌افزار «ترجمه گویای قرآن با صدای حدادعادل» چیست + دانلود

نرم‌افزار ترجمه گویای قرآن کریم با صدای غلامعلی حدادعادل چه ویژگی جدیدی را نسبت به نرم‌افزارهای مشابه خود ارائه داده است؟

به گزارش ایکنا، امروزه یکی از مهمترین کاربرد گوشی‌های همراه و نرم‌افزار‌های اندرویدی تغییر زمان و نوع مطالعه بوده است. در گذشته جای مخصوصی مثل کتابخانه یا حتی اتاق شخصی خود را برای کتاب خواندن در نظر می‌گرفتیم، جایی که اتفاقا تمام کتاب‌هایمان را نیز در آنجا نگه می‌داشتیم و معمولا در ساعت مشخصی از روز نیز برای خواندن کتاب به آن‌جا می‌رفتیم؛ اما اکنون با فراگیر شدن سیستم‌عامل‌های تلفن همراه هیچگونه محدودیت زمانی یا مکانی برای مطالعه متصور نیست.

شاید تا پیش از این نیز استفاده و همراه داشتن کتب مذهبی به لحاظ قداست و احترام بعضا با مشکل همراه بود، بنابر این خواندن دعا یا قرآن محدود به خانه یا مراکز مذهبی می‌شد، اما تلفن همراه برای این مشکل نیز راه‌حل‌هایی آورد تا جایی که امروز شاهدیم قرآن کریم و بسیاری از کتب مذهبی و ادعیه به راحتی و در کمترین فضای ممکن قابل دسترسی هستند و شما می‌توانید هر زمان که اراده کردید با استفاده از گوشی خود از محتوای آن بهره‌مند شوید.

یکی از برنامه‌های اندرویدی قرآنی که به تازگی رونمایی شده است، اپلیکیشن ترجمه گویای قرآن کریم با صدای غلامعلی حدادعادل است که علاوه بر متن قرآن قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. طبیعتا مهمترین ویژگی «نرم‌افزار ترجمه گویای قرآن کریم با صدای حدادعادل» ارائه متن کامل قرآن مجید است که می‌توانید آن را همه‌جا همراه خود داشته باشید. اما اگر بخواهیم به دیگر امکانات این برنامه اشاره کنیم، می‌توانیم با قابلیت ترجمه گویای آن اشاره کنیم. هر چند پیش از این شاهد تولیدات نرم‌افزار‌های قرآنی با ترجمه گویا بودیم، اما این ترجمه گویا تا حدودی با سایر ترجمه‌ها تفاوت دارد.

نرم‌افزار «ترجمه گویای قرآن کریم با صدای حداد عادل»

بنا به گفته غلامعلی حدادعادل، خالق این اثر و رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در این اثر سعی شده ترجمه‌ای از قرآن به دست مخاطب ارائه شود که برای فارسی‌زبان امروز پسندیده و خوش‌آهنگ باشد. همچنین سعی شده تا این ترجمه باستانی و غریب نباشد و در عین حال نثر روزنامه‌ای و اداره‌ای هم نداشته باشد و یک ترجمه نثر فاخر را داشته باشد. سعی شده زیبایی‌هایی را از شعر و ادب فارسی به‌طور ملایم و معتدل در این ترجمه به کار گرفته شود، آن هم بدون اینکه آرایش خارج از حد شده باشد و فارسی معیار امروزی در این ترجمه پیش‌گرفته شده و سعی شده مطالب داخل پرانتز به حداقل برسد. همینطور از بیان مطالب تفسیری نیز در این ترجمه خودداری شده است.

طراحی و تولید ترجمه نرم‌افزار «گویای قرآن کریم با صدای حدادعادل» به مدت ۹ سال به طول انجام کشیده است و سعی شده تا در ترجمه به حداقل‌ها اکتفا شود و از استفاده لغات نادر که فهم آن برای عامه مشکل است، دوری شود. همچنین تلاش شده تا با کم کردن حواشی و پاورقی در انتقال مفهوم موفق باشد.

از آنجایی که معنی نیز جز جدانشدنی قرآن است، مطمئناً اکثر فارسی‌زبانانی که قرآن می‌خوانند، به معنی آن نیز مراجعه و از آن استفاده می‌کنند، بنابر این تمام قرآن‌های اندرویدی ازجمله این برنامه معنی را نیز به همراه آیات به شما ارائه می‌دهند، برنامه علاوه بر ترجمه گویا متن ترجمه آیات نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ لذا در این نرم‌افزار، سه قرائت ترتیل و تحدیر با صدای شهریار پرهیزکار و احمد دباغ، از مُرَتّلان و حافظان کل قرآن کریم ارائه شده است.

نرم‌افزار «ترجمه گویای قرآن کریم با صدای حداد عادل»

همچنین می‌توانید با استفاده از قسمت جست‌وجو برنامه سوره یا آیه مورد نظر خود را به سرعت پیدا کنید. قابلیت‌های این برنامه به اینجا محدود نمی‌شود و امکان تغییر سرعت پخش قرائت و تکرار آیه و سوره از دیگر امکانات «نرم‌افزار ترجمه گویای قرآن کریم با صدای حدادعادل» است. قابلیت کپی کردن آیات و اشتراک‌گذاری آن‌ها از دیگر ویژگی‌های کاربردی این برنامه است.

همچنین اگر به جنبه‌های آموزشی قرآن نیز توجه دارید و از آن برای تحقیق استفاده می‌کنید، می‌توانید آیات یا سوره‌های مورد نظر خود را منتخب کرده و در بخش مورد علاقه‌ها ذخیره کنید. به طور کلی برنامه قرآن صوتی یک اپلیکیشن کاربردی با امکانات فراوان است که می‌توانید آن را برای گوشی اندرویدی خود نصب و از آن بهره‌مند شوید.

نرم‌افزار «ترجمه گویای قرآن کریم با صدای حداد عادل»

امکان انتخاب حالت پخش قرائت قرآن در قالب‌های مختلف شامل متن، متن و ترجمه، ترجمه، ترجمه و متن برای کاربر نیز در این برنامه قابل انتخاب است. ارائه سه قرائت از قرآن کریم و امکان انتخاب حالت پخش قرائت قرآن در قالب‌های مختلف به شکل فقط متن، متن و ترجمه، فقط ترجمه، ترجمه و متن نیز از دیگر قابلیت‌های این برنامه است.

نرم‌افزار «ترجمه گویای قرآن کریم با صدای حداد عادل»

هر چند این برنامه در طول زمان ساخته شده و به شکل رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، اما وجود برخی نکات نیز می‌توانست در بهتر شدن و مخاطب‌پسند بودن این برنامه بیفزاید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود. به عنوان قالب تکراری ارائه نرم‌افزار همانند برخی نرم‌افزار‌های قرآنی دیگر است و شاید با کمی تلاش بیشتر امکان قالبی جذاب‌تر ممکن می‌شد. رنگ‌بندی و طراحی برنامه نیز جای کار بیشتری دارد و می‌توان در نسخه‌های بعدی این قابلیت نیز اضافه شود. عدم وجود تفاسیر قرآنی، کم بودن تعداد قرائت‌ها و استفاده تنها از سه قرائت از دیگر ضعف‌های این برنامه قرآنی است. همچنین نبود موضوع‌بندی در ترجمه‌ها یکی دیگر از مواردی است که امید می‌رود در نسخه‌های بعدی این برنامه طراحی و دیده شود.

در مجموع این برنامه و ترجمه با متنی گویا و به شکل رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است که در نوع خود می‌تواند محصول مورد پسند فارسی‌زبان باشد.

دانلود نرم‌افزار «ترجمه گویای قرآن کریم با صدای حدادعادل» 

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha