وعده‌های محقق‌نشده به وجهه مسئولان ضربه می‌زند
کد خبر: 4194471
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

وعده‌های محقق‌نشده به وجهه مسئولان ضربه می‌زند

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به وعده‌هایی که در سفر رؤسای‌جمهور داده می‌شود، ولی محقق نمی‌شود، گفت: باید تخصیص‌هایی که وعده آنها داده شده است، محقق شود؛ زیرا مردم بر اساس وعده‌های داده‌شده عمل می‌کنند و کار خود را توسعه می‌دهند.

دیدار سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان اصفهانبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان اصفهان با اشاره به اهمیت اولویت‌بندی اجرای مسائل در کشور اظهار کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید اولویت‌ها را در نظر بگیرید، به‌دلیل اهمیت این مسئله است و یکی از این امور ویژه، مسائل مهم اقتصادی به شمار می‌رود.  

وی افزود: زمانی که رؤسای جمهور سفر می‌کنند و در سفر وعده می‌دهند، اما پس از آن این وعده‌ها محقق نمی‌شود، درست نبوده و برای وجهه رئیس‌جمهور خوب نیست. باید تخصیص‌هایی که وعده آنها داده شده است، محقق شود؛ زیرا مردم بر اساس وعده‌های داده‌شده عمل می‌کنند و کار خود را توسعه می‌دهند.

امام‌جمعه اصفهان با تأکید بر اهمیت تولید و اولویت این مسئله در کشور تصریح کرد: زمانی که تولید افزایش یابد، درآمدهای دولت نیز افزایش پیدا می‌کند؛ لذا باید تولید را افزایش داد و به تولیدکننده کمک کرد. در ابتدای انقلاب، یکی از بهترین درآمدها در روستا مربوط به قالی‌بافی بود و این محصول صادر می‌شد، اما به‌دلیل بعضی از اشتباهات و نداشتن فهم درست در صادرات آن، این تولید نیز با مشکل مواجه شد.

وی یکی دیگر از اشتباهات در حوزه اقتصاد را تأسیس بانک‌های خصوصی بیان کرد و ادامه داد: یکی از اشتباهاتی که انجام شد، تأسیس بانک‌های خصوصی بود، در حالی که باید پول مردم در اختیار دولت قرار گیرد تا بتواند به مردم خدمت کند و این پول به خود مردم بازگردد. نکته جالب این مسئله آن است که هر مقدار این بانک‌ها خطا می‌کنند، به آنها کمک می‌شود و این بانک‌ها از پول مردم شرکت تأسیس می‌کنند؛ لذا هر چیزی را نمی‌توان خصوصی کرد و بعضی از موارد، رگ حیاتی کشور است.

در ابتدای این دیدار نیز سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان اصفهان گزارشی از شبکه بانکی استان بیان کرد و گفت: از مجموع 419 هزار میلیارد تومان منابعی که در تمام شبکه بانکی استان اصفهان در اختیار است، مقدار 373 هزار میلیارد تومان قابلیت تخصیص داشته و باقی‌مانده آن را بانک مرکزی به‌عنوان ذخیره بانکی در اختیار دارد. 

وی افزود: از منابع قابل تخصیص، میزان 275 هزار میلیارد آن تاکنون در شاخه‌های گوناگون اعم از تولید، بازرگانی، خدمات و تکالیفی که مجلس شورای اسلامی به موجب قانون برای کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و در حوزه‌های فرزندآوری و ازدواج تعیین کرده، پرداخت تسهیلات انجام شده است.

سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان اصفهان درباره بخشی از موانع جذب سرمایه در این استان اظهار کرد: استان‌های گوناگون بسیار پذیرای سرمایه هستند و کمک دستگاه‌های نظارتی، سیستم‌های کنترلی و دستگاه‌های اجرایی سبب رشد سرمایه در سایر استان‌ها می‌شود، اما در اصفهان به‌دلیل نظارت‌های سخت، این اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام
captcha