معرفی دستاوردهای قرآنی کویت در نمایشگاه «بیت الحمد»
کد خبر: 4199846
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰

معرفی دستاوردهای قرآنی کویت در نمایشگاه «بیت الحمد»

اداره کل چاپ و نشر قرآن کریم، سنت نبوی و علوم قرآنی کویت از برپایی نمایشگاه «بیت الحمد» با هدف معرفی دستاوردهای قرآنی و حدیثی و نیز نشر پیام اسلام در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، فهد الدیحانی، رئیس اداره کل چاپ و نشر قرآن کریم، سنت نبوی و علوم قرآنی کویت، روز گذشته، 24 بهمن با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: نمایشگاه «بیت الحمد» یکی از نقاط عطف توسعه فرهنگی در کشور کویت بوده که با توجه به خانه‌های تاریخی کویت طراحی شده است.

الدیحانی با بیان اینکه این نمایشگاه با محوریت نمایش تاریخ قرآن کریم از دوران آغازین اسلام تا دوران معاصر راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این نمایشگاه اقدامات علمی و هنری در زمینه حفظ و کتابت قرآن را برجسته می‌کند، از سویی آثار و دستاوردهای شاخص علمای کشور در خصوص این کتاب مقدس را به عموم بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با هدف تشویق یادگیری و قرائت قرآن کریم از طریق یک طرح علمی تمدنی برای تمامی گروه‌های سنی و ترویج و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، سخنرانی‌ها و سمینارها با هدف گسترش معارف اسلام و میراث اسلامی برگزار می‌شود.

این مقام اردنی تصریح کرد: این نمایشگاه همچنین با هدف ترویج و حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی و مطالعات محققان علوم قرآنی و تقویت مطالعات تاریخی و باستان‌شناسی برای حفظ بازیابی و نگهداری نسخه‌های خطی و کتاب‌های قدیمی و انتشار کتاب و سایر مطالب در مورد قرآن کریم و سایر موضوعات مرتبط با میراث اسلامی، برگزار شده است.

الدیحانی بیان کرد: این نمایشگاه شامل پنج سالن اصلی؛ آموزشی، سمعی و بصری، پذیرایی، دفتر اداری،  و یک سالن ویژه نگهداری از مجموعه‌های ارزشمند، مصحف‌های خطی، چاپی و تصویربرداری شده است.

وی از تمامی شخصیت‌ها، دانشگاهیان، روحانیون، طلاب، دانشجویان و کارشناسان دعوت کرد تا از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام
captcha