فرهنگ قرآنی به عنوان پایه و اساس در نظر گرفته شود
کد خبر: 4201286
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
سید احمد علوی

فرهنگ قرآنی به عنوان پایه و اساس در نظر گرفته شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه‌ریزان باید فرهنگ قرآنی و گسترش نفوذ قرآن در موضوعات مختلف را به‌عنوان پایه و اساس در نظر بگیرند.

سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا درباره بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بیان کرد: جای این نمایشگاه بعد از شش سال تعطیلی واقعاً خالی بود و باید بپذیریم که این نمایشگاه به ارتقای جایگاه رسانه در سیستم‌های اجرایی و برنامه‌ریزی کشور کمک می‌کند؛ زیرا هر چه فعالیت کنیم اما اگر نتوانیم آن را به مردم منتقل کنیم، اثر آن محدود خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین جاهایی که می‌تواند اثر فعالیت‌ها را گسترش دهد، رسانه است. رسانه وظیفه آگاهی‌بخشی و نظارت دارد. نظارت منجر به بهبود مسیر می‌شود و برنامه‌ریزان باید بدانند در کنار کارهایی که انجام می‌دهند، به رسانه به‌عنوان بال نگاه کنند که در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد. امسال دولت کار خوبی انجام داد و این نمایشگاه را احیا کرد و مجدد برگزار شد؛ حضور رسانه‌ها و مردم هم نشان می‌دهد که نمایشگاه پرشوری داشته‌ایم.

تخصیص بودجه 11 درصدی شهرداری برای حوزه فرهنگی و اجتماعی

علوی، درباره برنامه‌های سال آینده شورای شهر بیان کرد: بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۳ را امروز تمام کرده‌ایم و در این بودجه مصوب شد تا ۱۱ درصد از کل اعتبارات شهرداری برای حوزه فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود. این میزان به نسبت دوره‌های گذشته درصد خوبی است و نسبت‌به کل دوره‌ها چند برابر شده‌ است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در گذشته کل بودجه شهرداری ۳۰ همت و ۷ درصد از مقدار سهم حوزه فرهنگی بود اما الان بودجه شهرداری ۱۵۰ همت است و ۱۱ درصد بودجه برای حوزه فرهنگی درنظر گرفته شده است. گرچه این مقدار به نسبت تورم و هزینه‌ها هنوز جای کار دارد اما اتفاق مثبتی است.

لزوم توجه به فرهنگ قرآنی و گسترش نفوذ قرآن به عنوان پایه و اساس

وی ادامه داد: حوزه‌هایی مثل قرآن همیشه حوزه ضمیمه‌ای محسوب می‌شد اما در اعتباراتی که مصوب شده، اعتبارات حوزه قرآن رشد خوبی داشته است و همین رشد را در موضوعات فرهنگی‌، اجتماعی گردشگری هم می‌بینیم.

علوی با بیان اینکه بنظرم این بودجه به‌لحاظ فرهنگی و اجتماعی مناسب است و امیدوارم که موضوعات قرآنی در کشور به‌عنوان موضوعات پایه‌ای قرار گیرد و این‌گونه نباشد که آن را کنار بقیه موضوعات ببینیم، اظهار کرد: برنامه‌ریزان باید فرهنگ قرآنی و گسترش نفوذ قرآن در موضوعات مختلف را به‌عنوان پایه و اساس در نظر بگیرند.

انتهای پیام
captcha