اجرای شش متسابق در نخستین روز از مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن دبی
کد خبر: 4205312
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷

اجرای شش متسابق در نخستین روز از مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن دبی

نخستین روز از بیست‌و هفتمین دوره از مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن دبی با اجرای شش متسابق از کشورهای مختلف برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از  الخلیج، مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن دبی،  سه‌شنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفندماه) با حضور نمایندگان ۷۰ کشور از سراسر جهان آغاز شد.

کمیته برگزاری این جایزه، بر آمادگی خود برای برگزاری این مرحله از مسابقات که از ۲ تا ۱۳ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری (۱۲ تا ۲۳ مارس) در مقر همایش‌های علمی و فرهنگی در منطقه الممزر در دبی برگزار می‌شود، تأکید کرد. برنامه مسابقات بعد از نماز تراویح آغاز می‌شود و واحدها و کمیته‌های مربوطه نیز تمام مقدمات لازم را برای برگزاری این مسابقات قرآنی سالانه پس از ورود میهمانان اعم از هیئت داوران و شرکت‌کنندگان به امارات فراهم کرده‌اند.

 فعالیت‌های این مسابقه سه‌شنبه شب بعد از نماز تراویح آغاز شد و 6 نفر از متسابقان در رشته حفظ به روایت حفص از عاصم به رقابت پرداختند. این متسابقان، الامین موسی از کامرون، معاذ بن محمد راضی از مالزی، عبدالله جمال حسین البیراوی از اردن و احمد خبیب سلهی از ایتالیا، محمد حسن اشرفسور مالی از موریس و مظاهر شعیب بیطو از فیلیپین بودند.


در پایان فعالیت‌های روزانه این مسابقات در مراسمی با حضور اعضای کمیته برگزاری، جوایزی قرعه‌کشی و به مردم حاضر در محل مسابقات اهدا می‌شود.

از سوی دیگر اداره برق و آب دبی از حمایت خود از بیست و هفتمین دوره جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی خبر داد که یکی از بزرگترین جوایز و مسابقات قرآنی در جهان محسوب می‌شود.

سعید محمد الطایر، مدیر عامل اداره برق و آب دبی گفت: جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی به یکی از برجسته‌ترین جوایز در جهان تبدیل شده است که با هدف تقویت روحیه رقابت در زمینه حفظ قرآن و ایجاد انگیزه در نسل‌های جوان برای پایبندی به دین برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جایزه نشان دهنده اهتمام دبی و امارات به قرآن کریم، تجلیل از حافظان آن و تحکیم ارزش‌ها و مبانی مدارای انسانی و اسلامی در قلب آحاد جامعه است.

همچنین ابراهیم محمد بو ملحه، مشاور حاکم دبی در امور فرهنگی و بشردوستانه و رئیس کمیته سازماندهی جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی گفت که ما حمایت اداره برق و آب دبی را یک استراتژی مهم می‌دانیم. وی تأکید کرد که جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی یکی از مهم‌ترین رویدادهای بزرگی است که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

گفتنی است امیر هادی بایرامی، حافظ نابینای ایرانی کل قرآن که به مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی راه یافته است به رقابت خواهد پرداخت. نماینده ایران شنبه، ۱۹ اسفندماه در دور مقدماتی این مسابقات شرکت کرد که با موفقیت به ۴ سؤال هیئت داوران پاسخ داد و راهی مرحله نهایی مسابقات شد.

به گفته امیرهادی بایرامی، مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی امسال برای اولین بار در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود. اختتامیه بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی قرار است ۲۲ مارس (۳ فروردین) برگزار شود و نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات ۲۳ مارس (۴ فروردین) به کشور بازمی‌گردد.

انتهای پیام
captcha