فرهنگ‌سازی اهدای خون در همدان و عدم کمبود خون
کد خبر: 4209209
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷

فرهنگ‌سازی اهدای خون در همدان و عدم کمبود خون

مدیر کل انتقال خون استان همدان از فرهنگ‌سازی اهدای خون در سال‌های اخیر در بین همدانی‌ها خبر داد و گفت: به عنوان نمونه در طول ماه مبارک رمضان نه تنها کمبودی در میزان خون نداشتیم بلکه روند خون‌گیری را به گونه‌ای تنظیم کردیم که علاوه بر مصارف استان، چهارشنبه هفته گذشته و دیروز ۱۵۰ واحد خون به استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان ارسال شد.

افشین محمدی، مدیر کل انتقال خون استان همدانافشین محمدی، مدیر کل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در مجموع ۴۵۵ واحد خون در لیالی قدر به مراکز انتقال خون اهدا شد که هدف ما افزایش میزان خون‌گیری نبوده است چراکه باید میزان خونگیری با ظرفیت مصرف تعادل داشته باشد.

وی از فرهنگ‌سازی اهدای خون در سال‌های اخیر در بین همدانی‌ها خبر داد و گفت: به عنوان نمونه در طول ماه مبارک رمضان نه تنها کمبودی در میزان خون نداشتیم بلکه روند خون‌گیری را به گونه‌ای تنظیم کردیم که علاوه بر مصارف استان، چهارشنبه هفته گذشته و دیروز ۱۵۰ واحد خون به استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان ارسال شد.

محمدی اظهار کرد: هدف ما خونگیری در ایام خاصی همچون لیالی قدر نیست چرا که ذخایر خود را می‌توانیم مدیریت کنیم و در صورت لزوم و نیاز به گروه خونی خاصی فراخوان می‌زنیم و یا با ارتباط با اهداکنندگان بار اول سعی می‌کنیم آنها را به اهداکننده مستمر تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط خاصی همچون شرایط جوی نامساعد مجبور به انتشار فراخوان هستیم که خوشبختانه در سال‌های اخیر با مشکل کمبود خون مواجه نشده‌‍ایم. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از ابتدای اردیبهشت‌ماه در نظر داریم سه تیم سیار در نهاوند، دو تیپ سیار در تویسرکان، و یک تیم سیار در شهرستان‌های اسدآباد و رزن برقرار کنیم.

انتهای پیام
captcha