برگزاری مرحله مقدماتیِ کشوری جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
کد خبر: 4210894
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
مسعود وادی‌پور خبر داد:

برگزاری مرحله مقدماتیِ کشوری جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

مرحله مقدماتیِ کشوری بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در دو بخش معارفی و آوایی از نیمه‌‌های فروردین‌ماه آغاز شده و تا 15 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

برگزاری مرحله مقدماتیِ کشوری جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

مسعود وادی‌پور، مسئول دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی بخش کتبی بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان وزارت بهداشت طی روزهای گذشته گفت: مرحله مقدماتیِ کشوری این جشنواره در دو بخش آوایی و معارفی طی بازه‌ای یک ماهه از 15 فروردین‌ماه آغاز شده و تا 15 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: مرحله مقدماتی بخش معارفی که در 14 رشته برگزار می‌شود طی روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه به صورت مجازی از طریق سامانه quran.behdasht.gov.ir/azmon برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آزمون‌های بخش معارفی جشنواره قرآن کریم وزارت بهداشت با حضور ۳۳۲۸ شرکت‌کننده برگزار می‌شود، گفت: در این بخش کمترین شرکت‌کننده مربوط به رشته حفظ صحیفه سجادیه با ۴۲ نفر و بیشترین شرکت‌کننده مربوط به رشته اخلاق و پوشش حرفه‌ای با ۴۶۷ نفر خواهد بود.

وادی‌پور در مورد نتایج مرحله مقدماتیِ کشوری بخش معارفی بیان کرد: پس از برگزاری آزمون‌های بخش معارفی در مرحله مقدماتی، هر شرکت‌کننده‌ای که بیشتر از ۸۰ درصد کل امتیاز را به دست بیاورد بدون هیچ محدودیتی به مرحله نهایی این بخش در رشته خود راه خواهد یافت. 

مسئول دبیرخانه بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: آزمون مرحله نهایی بخش معارفی نیز ۲۴ اردیبهشت ماه به صورت حضوری در مناطقی که از قبل تعیین شده است، برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد آزمون‌های بخش آوایی این جشنواره نیز با تأکید بر اینکه مسابقات بخش آوایی به دو صورت برگزار می‌شود، بیان کرد: در وضعیت اول مسابقات در پنج رشته شامل رشته‌های حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در هر سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان و در دو بخش بانوان و آقایان به صورت مجزا برگزار خواهد شد. 

وی افزود: مسابقات این بخش با حضور 470 شرکت‌کننده، به صورت همزمان از روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. مسابقات در این رشته‌ها به صورت مجازی و از طریق برنامه «قرار» برنامه‌ریزی شده است. در این مرحله داوران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که میزبان بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت است مستقر شده و از طریق ارتباط تصویری با شرکت‌کننده، رقابت در این مرحله را برگزار می‌کنند. 

وادی‌پور تصریح کرد: شیوه دوم برگزاری مسابقات در بخش آوایی به این صورت است که مسابقات در هشت رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، مداحی، سخنوری، مدیحه‌سرایی و همخوانی و سرودهای دینی نیز به صورت غیر حضوری از طریق بررسی فایل‌های صوتی و تصویری از سوی گروه داوری در بازه زمانی ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه بیست و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، بیان کرد: در تمامی رشته‌های بخش آوایی، پس از مرحله مقدماتی کشوری هر شرکت‌کننده که بیشتر از ۸۰ درصد امتیاز را کسب کند، به مرحله نهایی کشوری که نیمه اول خرداد ماه سال جاری به صورت حضوری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، راه خواهد یافت.

رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در مورد زمان اعلام نتایج دو بخش آوایی و معارفی بیان کرد: تلاش ما بر این است که نتایج تا اواسط اردیبهشت‌ماه از طریق سایت جشنواره اعلام شود.

انتهای پیام
captcha