از عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن تا جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه
کد خبر: 4211712
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۵
با تحولات فلسطین

از عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن تا جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به اجرای عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن واقع در کرانه باختری اذعان کرد. این درحالی است که رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در غزه، ده‌ها فلسطینی را به شهادت رسانده و یا زخمی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از اجرای یک عملیات ضدصهیونیستی جدید در کرانه باختری خبر داد.

بر اساس گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی فردی تلاش کرده در ایست‌بازرسی «بکوت» واقع در دره اردن در کرانه باختری با چاقو به یکی از نظامیان صهیونیست آسیب بزند.

طبق اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی فردی که این عملیات را به انجام رسانده به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

رسانه‌های فلسطینی نیز اعلام کردند که مجری این عملیات یک زن بوده است.

از سوی دیگر گردان جنین وابسته به گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که مبارزان این گردان برای دومین بار در روز جاری ایست‌بازرسی‌های صهیونیستی «الجلمه» و «سالم» و همچنین شهرک صهیونیست‌نشین «ماوو دوتان» را به رگبار بسته‌اند.

همچنین منابع خبری از برگزاری مراسم تشییع پیکرهای ۱۴ شهید فلسطینی در طولکرم خبر دادند. این مراسم پس از محاصره ۳ روزه اردوگاه نور شمس واقع در طولکرم از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و شهادت این ۱۴ فلسطینی در نتیجه حمله نظامیان صهیونیست به این اردوگاه برگزار شد.

 از عملیات عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن تا جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه

حمله موشکی سنگین قسام به یک مرکز نظامی صهیونیستی از جنوب لبنان

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی سنگین خود علیه سرزمین‌های اشغالی از سمت جنوب لبنان خبر داد.

 گردان‌های قسام در این بیانیه تاکید کرد که در واکنش به جنایت‌های دشمن صهیونیست علیه مردم غزه و کرانه باختری، پادگان نظامی صهیونیستی «شومیرا» واقع در بخش غربی الجلیل علیا در شمال سرزمین‌های اشغالی را موشک‌باران کرده است.

بر اساس بیانیه گردان‌های قسام در این عملیات ۲۰ موشک «گراد» به سوی پادگان نظامی صهیونیستی شومیرا از سمت جنوب لبنان شلیک شده است.

کمی پیش‌تر نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله به یک موضع صهیونیستی دیگر در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، پس از آنکه دشمن اسرائیلی تجهیزات جاسوسی هدف گرفته شده در موضع مسکاف عام را جایگزین کرد، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۴:۳۰ عصر یکشنبه، بیست‌ویکم آوریل ۲۰۲۴ این تجیزات جایگزین‌شده را با تسلیحات مناسب هدف قرار دادند.

در ادامه این بیانیه ضمن تأکید بر موفقیت این حمله آمده است: این عملیات به نابودی مجدد این تجهیزات جاسوسی انجامید.

 از عملیات عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن تا جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه 

انتقاد نتانیاهو از تحریم ارتش اسرائیل

احتمال تحریم یک گردان از ارتش رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، داد نخست وزیر این رژیم را درآورد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمال تحریم یک گردان نظامی رژیم صهیونیستی متشکل از یهودیان افراطی ارتدوکس از سوی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد. این گردان متهم به نقض حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها تحت بازجویی هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن این تصمیم اعلام کرد که در خصوص این تصمیم با مقامات آمریکایی در تماس است. نتانیاهو مدعی شد که مدامی که ارتش این رژیم با تروریست‌ها می‌جنگد، چنین تصمیماتی پوچ خواهد بود.

پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس روز شنبه به نقل از سه منبع ناشناس آمریکایی اعلام کرد که انتظار می‌رود «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تحریم‌هایی را علیه این واحد به دلیل تخلفات انجام شده علیه فلسطینیان کرانه باختری اعلام کند.

این ادعاها از سوی دولت آمریکا در حالی بیان شده که دیروز بسته کمکی جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی به تصویب نمایندگان کنگره رسید.

 از عملیات عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن تا جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه

ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی فاش کرد که نتانیاهو از برگزاری جلسه‌ای راهبردی که کابینه جنگ از قبل برای بررسی اهداف جنگ در غزه مقرر کرده بود، ممانعت کرده است.

از سوی دیگر، هم‌زمان با ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف اعلامی خود در جنگ غزه، اختلافات و شکاف‌ها میان مقامات رژیم صهیونیستی روز به روز در حال تشدید و افزایش است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، یوآف گالانت، وزیر جنگ این رژیم را به افشای اطلاعات محرمانه متهم کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه صهیونیستی نتانیاهو، گالانت را به درز اطلاعات مربوط به جلسات محرمانه میان وی، گالانت و رییسان شاباک و موساد متهم کرده است.

همچنین احتمال تحریم یک گردان از ارتش رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، داد نخست وزیر این رژیم را درآورد.

 از عملیات عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن تا جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه

واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی

تصویب قانون ارسال کمک‌های جدید واشنگتن به تل‌آویو از سوی مجلس نمایندگان آمریکا واکنش جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در پی داشت.

بر این اساس جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تصویب طرح قانون کمک به رژیم جنایتکار صهیونیستی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام مشارکت رسمی آمریکا در نسل‌کشی ملت ما در غزه از سوی رژیم اشغالگر را به اثبات می‌رساند.

همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد: دولت و شخصِ رییس جمهور آمریکا مسوولیت جنایت‌های جنگی مرتکب‌شده از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی را به دوش می‌کشند.

گفتنی است قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با وجود اختلاف در تامین منابع کمک مالی، با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی برای کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان رای گیری گسترده دو حزبی ارایه کردند.

همچنین روز گذشته شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۶۶ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف به لایحه حمایت مالی از رژیم صهیونیستی به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رأی داده است.

 از عملیات عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن تا جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه

۷ شهید و ده‌ها زخمی در حمله جدید رژیم صهیونیستی به غزه

حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه مسکونی در غرب اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه ۷ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین منابع خبری گزارش دادند که در نتیجه حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات ده‌ها فلسطینیِ زخمی‌شده به بیمارستان «العوده» منتقل شده‌اند. این منابع اعلام کردند که بیش‌تر این زخمی‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی غرب رفح در جنوب نوار غزه و همچنین خانه‌ای مسکونی در منطقه مصبح واقع در شمال رفح را نیز هدف حمله هوایی قرار داد که در نتیجه آن ۲ نفر زخمی شدند.

شهرک‌های «الشجاعیه»، «التفاح» و «الزیتون» در شهر غزه نیز شاهد حمله‌های شدید ارتش رژیم صهیونیستی بود.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۵ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در نتیجه جنایت‌های ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه ۴۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۹ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شمار کلی شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا این لحظه به ۳۴۰۹۷ نفر و شمار زخمی‌های این حمله‌ها نیز به ۷۶۹۸۰ نفر افزایش یافته است.

هنوز هزاران نفر دیگر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد از قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام
captcha