حزب‌الله عراق عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیرد
کد خبر: 4211767
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

حزب‌الله عراق عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیرد

گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که عملیات علیه نظامیان آمریکایی در خاک عراق را به دنبال عدم خروج این نیروها از کشور، از سر خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه المنار، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیروهای مسلح آن‌ها حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

در همین ارتباط نیز گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند که گروه‌های مسلح عراق به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج آمریکا، عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراق اعلام کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر این کشور به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش پایگاه نظامی کالسو وابسته به نیروهای الحشد الشعبی در استان الانبار عراق هدف حمله موشکی قرار گرفت.

به دنبال این حمله علا الناشی، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق خاطرنشان کرد: همزمان با حضور هیئت عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام داده است.

نخست‌وزیر عراق در سفر به واشنگتن در مورد زمان پایان مأموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

کتائب حزب الله عراق پیش از این تأکید کرده بود: دشمن صهیونیستی  ـ آمریکایی و دنباله‌روهای آن جز سلاح برای مهار خوی طغیان، شکست هیمنه‌شان و متوقف کردن جنایاتشان علیه ملت‌ها، زبان دیگری نمی‌شناسند. اگر سلاح نبود، سرزمین ما از اشغال آمریکا آزاد نمی‌شد و داعش شکست نمی‌خورد. بدون سلاح حاکمیت کشور احیا نمی‌شد.

انتهای پیام
captcha