تکرار هتک حرمت قرآن در سوئد + فیلم
کد خبر: 4212494
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳

تکرار هتک حرمت قرآن در سوئد + فیلم

شهروند سوئدی که خود را «زن صلیب» معرفی کرد، دیروز جمعه در استکهلم، با در دست داشتن یک صلیب نسخه‌ای از قرآن کریم را به آتش کشید.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاعات سوئد، زن سوئدی که کشیش کلیسای جید سندبرگ است، طی اقدامی موهنانه قرآن کریم را در منطقه شارهولمن استکهلم که قبلاً نیز هتک حرمت قرآن در این منطقه رخ داده بود، به آتش کشید.
 
به دنبال این اقدام موهنانه، ده‌ها نفر از اهالی استکهلم در اعتراض به آتش زدن نسخه قرآن در آن منطقه تجمع کرده و شعارهایی علیه حامیان قرآن‌سوزی و ضد نژادپرستی سر دادند.
 
این زن سوئدی به هنگام سوزاندن قرآن گفت: من اسلامی شدن سوئد را دیده‌ام و از سال‌ها پیش این مسئله را می‌بینیم. شما می‌بینید که چگونه اسلام‌گرایان در همه جبهه‌ها پخش می‌شوند. از نگهبانان امنیتی، نظافتچی‌ها و کارگران حمل و نقل گرفته تا سطوح سیاسی، اسلام‌گرایان در سوئد نفوذ می‌یابند.
 
وی افزود: از آنجایی که من به عیسی مسیح ایمان دارم و مسیحیت و کتاب مقدس (انجیل) را راهنمای خودم می‌دانم، معتقدم که کتاب مقدس و مسیحیت باید در سوئد، کشورهای شمالی و اروپا، اجرا شود. اسلام، مساجد آن، و همه کسانی که منتسب به این دین هستند، جایگاهی در سوئد ندارند.
 
پیش از قرآن سوزی روز جمعه، مدیر یکی از مدارس در منطقه شارهولمن در نامه به اولیای دانش‌آموزان از آنان خواسته بود که فرزندانشان را از تظاهرات دور کنند. همچنین حضور دانش‌آموزان در خارج از منزل نیز ممنوع شد و همه فعالیت‌ها برای جلوگیری از حضور کودکان و کارمندان در نزدیکی این تظاهرات لغو شد.
 
انتهای پیام
captcha