اولين كنگره ملی آيت‌الله «شيخ محمد بهاری» برگزار می‌شود
کد خبر: 1689917
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۳

اولين كنگره ملی آيت‌الله «شيخ محمد بهاری» برگزار می‌شود

گروه انديشه و علم: اولين كنگره آيت‌الله «شيخ محمد بهاری» به صورت ملی با هدف جمع‌آوری آثار و انديشه‌های اين عارف نامی سی‌ام آبان‌‌ماه سال‌جاری در شهر بهار و همدان برگزار خواهد شد.

«حميدرضا خاكپور»، دبير اجرايی ستاد كنگره در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه همدان گفت: برای تجليل از شخصيت‌های علمی، عرفانی و فقهی استان، سلسله كنگره‌هايی برگزار خواهد شد كه اولين كنگره متعلق به مرحوم شيخ «محمد بهاری» است و كنگره بعدی كه در سال آينده برگزار خواهد شد، متعلق به مرحوم آيت‌الله حاج آقا «رضا همدانی» خواهد بود.
وی هدف از تشكيل اين كنگره را آشنا كردن مردم فهيم استان با انديشه‌ها،‌ آثار و افكار عالم بزرگ و ربانی شيخ محمد بهاری بيان كرد و افزود: كنگره‌ آيت‌الله بهاری 30 آبان سال‌جاری مشتركا در همدان و شهرستان بهار به مدت يك روز برگزار خواهد شد كه در آن شخصيت‌های علمی و عرفانی حوزه و دانشگاه حضور پيدا می‌كنند.
شيخ آيت‌الله بهاری در سال 1265 هـ ق در بهار متولد شد، تحصيلات اوليه را در اين شهر گذراند و بعد از طی مراحل تحصيل در سن 32 سالگی به درجه اجتهاد رسيد.
شيخ بهاری بعد از طی تحصيلات نزد «حسينقلی همدانی» در نجف اشرف، به علت بيماری به ايران عزيمت كرد و در سال 1325 هـ ق درگذشت.
captcha