كنگره بزرگداشت آيت‌الله محمد بهاری 30 آبان‌ماه در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 1699955
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۹

كنگره بزرگداشت آيت‌الله محمد بهاری 30 آبان‌ماه در همدان برگزار می‌شود

مدير اجرايی كنگره ملی بزرگداشت آيت‌الله شيخ «محمد بهاری» گفت: اين كنگره 30 آبان ماه جاری به همت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در شهرستان بهار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، «حميدرضا خاكپور» مدير اجرايی كنگره ملی بزرگداشت اين عارف بزرگ، روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای برگزاری اين كنگره با 150 مركز علمی و پژوهشی مكاتبه شده و با بزرگان علم و عرفان مصاحبه‌هايی انجام شده است.
وی اظهار كرد: بررسی آثار و انديشه‌های آيت‌الله بهاری، نقش آيت‌الله بهاری در تربيت شاگردان و شيوه تربيتی وی، نقش و رفتار شيخ بهاری در اصلاح جامعه از مباحث مورد بحث در اين كنگره است.
خاكپور اضافه كرد: زندگينامه اين عالم ربانی تهيه شده و در طول برگزاری كنگره توزيع خواهد شد.
وی اظهار كرد: برای برگزاری اين كنگره شش كميته تبليغات، مالی اداری، علمی و پژوهشی، ميهمانان و تشريفات، مردمی و كميته اجرای كنگره در سالن تشكيل شده است.
خاكپور گفت: هدف غايی برگزاری كنگره آيت‌الله بهاری دميدن روح عرفان در جامعه است.
وی افزود: تجليل از مقام عرفانی، آغاز حركت علمی و معنوی برای بازشناسی سالكان مجذوب استانی، بحث و تبادل نظر مكاتب عرفانی و معرفی استان از طريق شخصيت‌های عرفانی از جمله اهداف برگزاری اين كنگره است.
يادآور می‌شود، كنگره ملی بزرگداشت آيت‌الله شيخ محمد بهاری 30 آبان‌ماه جاری در مصلای نماز جمعه بهار برگزار می‌شود.
شيخ آيت‌الله شيخ «محمد بهاری» در سال 1265 هجری قمری در يك خانواده مذهبی در بهار به دنيا آمد و تحصيلات خود را از دوران كودكی دراين شهرستان ادامه داد.
اين عالم ربانی در سن 32 سالگی به درجه اجتهاد نائل شد و پس از آن عازم نجف اشرف شد.
آيت‌الله بهاری به مدت 15 سال از محضر استاد خود «ملاحسين قلی شوندی همدانی» استفاده كرد.
آيت‌الله بهاری 104 سال قبل دار فانی را وداع گفت و در شهرستان بهار به خاك سپرده شد.
captcha