شناساندن الگوهای واقعی دين، عرصه را بر مدعيان دروغين عرفان خواهد بست
کد خبر: 1709494
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۷

شناساندن الگوهای واقعی دين، عرصه را بر مدعيان دروغين عرفان خواهد بست

گروه سياسی و اجتماعی: اشاعه و ترسيم حقيقی سيمای دين با شناساندن الگوهای واقعی به نسل جوان و جامعه، عرصه را بر مدعيان كاذب و دروغين عرفان خواهد بست.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد «مصطفی موسوی اصفهانی»، مدير حوزه علميه آخوند استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه همدان، گفت: در دنيای كنونی، انحراف دينی و گمراهی مذهبی يكی از عمده مسايلی است كه ذهن افراد جامعه را به چالش كشيده است از اين رو به نظر می‌رسد كه رويكرد برگزاری مراسم، همايش و كنگره‌هايی با موضوع دين و بزرگان دينی، يكی از راه‌های آگاهی‌بخشی و الگودهی مناسب و صحيح به كليه اقشار اجتماع به ويژه قشر متفكر جامعه است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت آيت‌الله شيخ «محمد بهاری»، ايشان را يكی از كامل‌ترين شخصيت‌های روحانی عصر حاضر دانست و افزود: شيخ بهاری يكی از عرفايی است كه با شخصيت والا، خصوصيات بارز و نمونه اخلاقی و انسانی خويش توانسته است، شاگردانی را تربيت كند كه هر يك از آنها در جامعه جايگاه انسان‌های وارسته را اخذ و خدمات مفيدی به اسلام عرضه كرده‌اند.
مدير حوزه علميه همدان خطاب به طلابی كه در حوزه‌های علميه مشغول تدريس هستند، اظهار كرد: از آنجا كه طلبه‌های دينی، وظيفه خطيری در اسلام و جامعه اسلامی چه در حوزه سياسی و چه در حوزه اجتماعی برعهده دارند، لازم است كه ضمن مطالعه دقيق و پويای زندگی بزرگان دينی در روند تحصيلی خويش، پا جای پای ايشان نهاده و در تهذيب نفس و خودسازی خود از اين الگوهای دينی بهره كامل گيرند.
حجت‌الاسلام موسوی اصفهانی در پايان ضمن تشكر و قدردانی از مسئولان اجرايی و كليه كسانی كه در برگزاری كنگره ملی آيت‌الله بهاری دست‌اندركار بوده‌اند، اذعان كرد: در اين عرصه‌هاست كه اصحاب رسانه و صدا و سيما بايد ضمن انعكاس جامع و كامل اين كنگره، اقدامات اوليه را برای تهيه برنامه‌هايی در همين زمينه انجام دهند تا توسط اين گروه تأثيرگذار، گام مثبتی در اصلاح امور جامعه و مردم برداشته شود و هر روز شاهد شكوفايی بيشتر كشور و ايمان در همه زمينه‌ها باشيم.
كنگره شيخ بهاری، صبح روز پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال‌جاری در شهرستان زادگاه ايشان، بهار با حضور بيش از 400 شخصيت برجسته دينی كشور آغاز به كار خواهد كرد.
captcha