مقالات كنگره شيخ بهاری به‌صورت كتاب چاپ می‌شود
کد خبر: 1709608
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۷

مقالات كنگره شيخ بهاری به‌صورت كتاب چاپ می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: تاكنون 35 مقاله از اساتيد حوزه و دانشگاه به دبيرخانه كنگره شيخ بهاری رسيده است كه مقاله‌های منتخب به صورت سخنرانی در كنگره ارائه خواهد شد و پس از برگزاری كنگره، مقالات به صورت كتاب منتشر می‌شود.

«بهروز كارخانه‌ای»، مسئول كميته علمی كنگره آيت‌الله بهاری در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه همدان، آيت‌الله بهاری را انسانی فقيه، عالمی متواضع و عارفی كامل، متخلص به اخلاق حسنه فردی و اجتماعی معرفی كرد و گفت: دين اسلام در قياس با ديگر اديان الهی به لحاظ داشتن شريعتی جامع و كامل، بهترين الگوی تأمين كننده نياز معنوی انسان‌ها و دايره عرفان است.
وی ضمن ارايه گزارشی از روند كارهای اجرايی انجام شده اظهار كرد: كار فراخوان كنگره از اوايل شهريورماه با ارسال قريب به 400 مركز علمی و پژوهشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علميه آغاز شد و همچنين تبليغات وسيعی از طريق رسانه‌های گروهی اعم از صدا و سيما و روزنامه‌ها انجام شده است.
كارخانه‌ای با اشاره به تأكيد و تأييد اهميت برگزاری اين كنگره توسط مقام معظم رهبری افزود: برآنيم با برگزاری اين كنگره به تبيين جايگاه ويژه آيت‌الله بهاری بين اساتيد و شاگردان ايشان بپردازيم.
وی درباره مدعوين اين كنگره اظهار كرد: برای برگزاری اين كنگره از مسئولان كشوری و استانی دعوت شده كه می‌توان به آيات عظام و مراجع تقليد، رياست صدا و سيما، رؤسای سه قوه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، نمايندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای كميسيون فرهنگی مجلس، استانداران و ائمه جمعه سراسر كشور اشاره كرد.
مسئول كميته علمی كنگره در پايان خاطرنشان كرد: ستاد كنگره در سال آتی برگزاری همايش‌ها و ديگر كنگره‌ها را درباره عالمان برجسته استان همدان در دستور كار خود دارد.
captcha