اسلام از ما انتظار دارد كه اخلاق و معنويت را به ميدان زندگی بياوريم
کد خبر: 1710687
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۹

اسلام از ما انتظار دارد كه اخلاق و معنويت را به ميدان زندگی بياوريم

گروه سياسی: اسلام با بزرگان دين و اولياء از ما انتظار دارند كه حيات طيب، اخلاق و معنويت را به ميدان زندگی بياوريم و سكه بازار كنيم و اين در گرو وحدت و فرار از تشتت‌ها و تفرقه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی كل كشور، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی در كنگره بزرگداشت آيت‌الله حاج شيخ محمد بهاری كه صبح امروز در شهر بهار استان همدان برگزار شد، گفت: مرحوم شيخ بهاری با آن درجه از حكمت، عرفان و اخلاصی كه داشتند از خود آثاری بزرگ بر جای گذاشتند كه به تعبير مقام معظم رهبری دريايی از ارشاد، راهنمايی، هدايت و درس زندگی و حيات است.
رئيس سازمان بازرسی كل كشور مرحوم آيت‌الله بهاری را نمادی كامل و تمام عيار از اخلاص در همه اركان زندگی‌شان معرفی كرد و گفت: پيمودن صحيح راه و رسيدن به مقامات عالی و مطمئن كمال و قرب الهی نيازمند استادانی ره‌پيموده و واصل است تا از مدعيان دروغين و وسوسه‌های كاذب و رنگارنگ رهايی يابيم.
وی با بيان اين‌كه بايد در پای بزرگان زانو زد تا جرعه‌ای از زلال ناب حيات و كمال نوشيد گفت: مرحوم شيخ بهاری همه ما را به هوشياری دعوت می‌كند و ملاك هوشياری را در اين می‌داند و اعدا و عدو ما نفس ماست كه امكان حضور را در بارگاه قدس و قرب الهی از انسان می‌گيرد.
رئيس سازمان بازرسی كل كشور رهبانيت را در اسلام مذموم دانست و اظهار داشت اگر قرار است اصلاح و حيات طيب اتفاق بيفتد بايد در متن حيات و در جريان اجتماع اتفاق بيفتد نه در گوشه‌ها و زوايا.
وی ادامه داد: اسلام با بزرگان دين و اولياء از ما انتظار دارند كه حيات طيب، اخلاق و معنويت را به ميدان زندگی بياوريم و سكه بازار كنيم و اين در گرو وحدت و فرار از تشتت‌ها و تفرقه‌هاست.
پورمحمدی اظهار داشت: حضرت آيت‌الله بهاری ما را دعوت به يكی‌شدن قول و فعل می‌كند. اگر می‌خواهيم جامعه را به اخلاق حسنه كنيم بايد خودمان عامل باشيم تا بتوان در ديگران تأثيرگذار بود.
رئيس سازمان بازرسی كل كشور ادامه داد: بزرگانی كه جامع وجوه مختلف فقه(اكبر، اوسط و اصغر) هستند از بركات بزرگ بر اين ملت محسوب می‌شوند و خداوند را از اين همه لطف شاكريم. وی با بيان اين‌كه اساس دين محبت و مودت است گفت: اخلاق، نماد رشد اجتماعی و جامعه پيشرفته است و همه بايد توصيه و تلاش كنيم تا اخلاق در جامعه به امری فراگير تبديل شود.
پورمحمدی گفت: جامعه ما با كينه و دشمنی‌های زيادی روبروست. اگر می‌خواهيم از اين عقبه‌ها و موانع به‌سلامت عبور كنيم بايد مودت و محبت اجتماعی را در جامعه گسترش دهيم. بايد شدت و غلظت و تعبيرهای كينه‌ورزانه را بين خودمان نياوريم. از ضعف‌ها، اشتباهات، تنگ‌نظری‌ها و مشكلاتی كه در جامعه وجود دارد بگذريم و آستانه تحمل را با استفاده از ذخاير عظيم معنوی و معرفتی و آموزه‌هايی كه در اختيارمان است بالا ببريم.
وی تصريح كرد: فكر نكنيم اگر از راه خدا برگشتيم اين مكتب بدون مشتری می‌ماند يا اين‌كه دين‌داری، دين‌گرايی و حق‌طلبی از دنيا كنار می‌رود. بلكه بزودی قومی می‌آيند كه خداوند آنها را دوست دارد و خاكساری ويژه‌گی بارزشان است.
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی در ادامه گفت: رأفت و رحمت از مظاهر حزب‌اللهی بودن، اصول‌گرايی و ارزش‌مداری و از لوازم استقرار حاكميت حق است. با انسان‌ها بايد با حقيقت انسانی و ارزش‌هايشان برخورد كرد نه با غلظت و خشونت.
رئيس سازمان بازرسی كل كشور تصريح كرد: به بركت وجود بزرگان عزيز و شريفی كه در بين مردم، مسئولان و علمای ما حضور دارند، جايگاه امروز ايران، عزت‌مندانه و والاست.
پورمحمدی با تأكيد بر اين‌كه كشور بايد با استفاده از فرهنگ علوی و شيعی و نيز با تكيه بر پيشينه تمدنی به جايگاه واقعی خود دست‌يابد گفت: همه ما از مسئول و غيرمسئول و صاحب‌نام و بی‌نام بايد تلاش كنيم تا نقش خود را در اين موقعيت حساس تاريخی ايفا نماييم.
captcha