رسيدن به كمال و قرب الهی نيازمند استادانی ره‌پيموده و واصل است
کد خبر: 1710935
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۳

رسيدن به كمال و قرب الهی نيازمند استادانی ره‌پيموده و واصل است

گروه سياسی و اجتماعی: رئيس سازمان بازرسی كل كشور رسيدن به كمال و قرب الهی را نيازمند استادانی ره‌پيموده و واصل دانست و گفت: مرحوم آيت‌الله بهاری نمادی كامل و تمام عيار از اخلاص در همه اركان زندگی‌شان بودند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه همدان، حجت‌الاسلام والمسلمين «مصطفی پورمحمدی»، رئيس سازمان بازرسی كل كشور، روز پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه در كنگره بزرگداشت آيت‌الله حاج شيخ محمد بهاری كه در مصلی نماز جمعه شهرستان بهار برگزار شد، گفت: مرحوم شيخ بهاری با آن درجه از حكمت، عرفان و اخلاصی كه داشتند از خود آثاری بزرگ بر جای گذاشتند كه به تعبير مقام معظم رهبری دريايی از ارشاد، راهنمايی، هدايت و درس زندگی و حيات است.
وی، مرحوم آيت‌الله بهاری را نمادی كامل از اخلاق و انسانيت معرفی كرد و افزود: پيمودن صحيح اين راه و رسيدن به مقامات عالی و مطمئن كمال و قرب الهی نيازمند استادانی صالح است تا از مدعيان دروغين و وسوسه‌های كاذب و رنگارنگ رهايی يابيم.
حجت‌الاسلام پورمحمدی با بيان اين‌ كه بايد در پای بزرگان زانو زد تا جرعه‌ای از زلال ناب حيات و كمال نوشيد گفت: مرحوم شيخ بهاری همه ما را به هوشياری دعوت می‌كند و ملاك هوشياری را در اين می‌داند و اعدا و عدو ما نفس ماست كه امكان حضور را در بارگاه قدس و قرب الهی از انسان می‌گيرد.
وی رهبانيت را در اسلام مذموم دانست و اظهار كرد: اگر قرار است اصلاح و حيات طيب اتفاق بيفتد، بايد در متن حيات و در جريان اجتماع اتفاق بيفتد، نه در گوشه‌ها و زوايا.
وی ادامه داد: اسلام با بزرگان دين و اوليا از ما انتظار دارند كه حيات طيب، اخلاق و معنويت را به ميدان زندگی بياوريم و سكه بازار كنيم و اين در گرو وحدت و فرار از تشتت‌ها و تفرقه‌هاست.
رئيس سازمان بازرسی كل كشور خاطرنشان كرد: آيت‌الله بهاری ما را دعوت به يكی‌شدن قول و فعل می‌كند و اگر بخواهيم جامعه را تبديل به اخلاق حسنه كنيم بايد خودمان عامل باشيم تا بتوانيم در ديگران تأثيرگذار باشيم.
وی ادامه داد: بزرگانی كه جامع وجوه مختلف فقه (اكبر، اوسط و اصغر) هستند از بركات بزرگ بر اين ملت محسوب می‌شوند و خداوند را از اين همه لطف شاكريم.
حجت‌الاسلام پورمحمدی با بيان اين‌كه اساس دين، محبت و مودت است گفت: اخلاق، نماد رشد اجتماعی و جامعه پيشرفته است و همه بايد توصيه و تلاش كنيم تا اخلاق در جامعه به امری فراگير تبديل شود.
وی تصريح كرد: جامعه ما با كينه و دشمنی‌های زيادی روبه‌روست و اگر بخواهيم از اين عقبه‌ها و موانع به‌سلامت عبور كنيم بايد مودت و محبت اجتماعی را در جامعه گسترش دهيم و بايد شدت و غلظت و تعبيرهای كينه‌ورزانه را بين خودمان نياوريم و از ضعف‌ها، اشتباهات، تنگ‌نظری‌ها و مشكلاتی كه در جامعه وجود دارد بگذريم و آستانه تحمل را با استفاده از ذخاير عظيم معنوی و معرفتی و آموزه‌هايی كه در اختيارمان است بالا ببريم.
رييس سازمان بازرسی كل كشور افزود: فكر نكنيم اگر از راه خدا برگشتيم اين مكتب بدون مشتری می‌ماند يا اين‌كه دين‌داری، دين‌گرايی و حق‌طلبی از دنيا كنار می‌رود، بلكه به‌زودی قومی می‌آيند كه خداوند آنها را دوست دارد و خاكساری ويژگی بارزشان است.
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی در ادامه گفت: رأفت و رحمت از مظاهر حزب‌اللهی بودن، اصول‌گرايی و ارزش‌مداری و از لوازم استقرار حاكميت حق است و با انسان‌ها بايد با حقيقت انسانی و ارزش‌هايشان برخورد كرد نه با غلظت و خشونت.
وی تصريح كرد: به بركت وجود بزرگانی كه بين مردم، مسئولان و علمای ما حضور دارند، جايگاه امروز ايران، عزت‌مندانه و والاست.
پورمحمدی در پايان با تأكيد بر اين‌كه كشور بايد با استفاده از فرهنگ علوی و شيعی و نيز با تكيه بر پيشينه تمدنی به جايگاه واقعی خود دست‌ يابد گفت: همه ما از مسئول و غيرمسئول و صاحب‌نام و بی‌نام بايد تلاش كنيم تا نقش خود را در اين موقعيت حساس تاريخی ايفا كنيم.
captcha