عملیات نیروی دریایی منجر به اثرات مطلوبی در اقتصاد کشور شده است
کد خبر: 2612747
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

عملیات نیروی دریایی منجر به اثرات مطلوبی در اقتصاد کشور شده است

گروه اجتماعی: رئیس گروه تحولات ساختاری مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: عملیات نیروی دریایی علاوه بر سالم ماندن چرخه اقتصادی کشور، اثرات مطلوبی در عرصه‌های سیاسی، علمی و نظامی کشور داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حسین‌علی لعلی، رئیس گروه تحولات ساختاری مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمعه، هفتم آذر‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان، اظهار کرد: هرچه به‌سمت جلو پیش می‌رویم، اهمیت نیروی دریایی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر می‌شود، به طوریکه همه باید به‌عنوان سرباز ولایت با تمام توان از مرز و بوم این کشور دفاع کنیم.

وی افزود: در دوران هشت سال دوران جنگ و امروز نقش ارتش نیروی دریایی محسوس است، به‌طوریکه در مقاومت‌های ۳۴ روزه در خرمشهر و فداکاری‌ها و از خودگذشتگی سربازان چنان رعب و وحشتی در دل دشمن انداخت که موجب پیروزی انقلاب شد.

رئیس گروه تحولات ساختاری مرکز مطالعات راهبردی ارتش بیان کرد: دومین عملیات به نام سلسله عملیات مروارید که از ۱۰ آبان سال ۵۷ آغاز شد، در چنین روزی به پایان رسید نتایج ارزنده‌ای به همراه داشت که به‌عنوان بزرگترین عملیات مدافعان انقلاب نام گرفت.

لعلی بیان کرد: نتیجه مقاومت و پاسداری‌های نیروی دریایی ایران امنیت کشتیرانی را در پی داشت و باعث شد سرنوشت جنگ به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

وی عنوان کرد: نیروهای عراق از تمامی تجهیزات برخوردار بود اما اراده و مشیت الهی بر این بود، تا نیرو‌های متجاوز در عملیات مروارید، شکست بخورند و تعداد ۱۲ فروند کشتی جنگی دشمن و تعدادی هواپیما منهدم و ۳۰۰  نیرو کشته و تعدادی اسیر شوند.

وی اظهار کرد: در آن دوران، اسکورت ۱۰ هزار کشتی ایرانی که در حال وارد کردن ۳۰۰ میلیون تن کالای اساسی به کشور بود، توسط ۲۵۹ فروند مورد اصابت نیروهای دشمن قرار گرفتند که تنها ۲۰ کشتی غرق شد و مابقی به سلامت به مقصد رسیدند.

رئیس گروه تحولات ساختاری مرکز مطالعات راهبردی ارتش یادآور شد: نیروی دریایی بعد از هشت سال دفاع مقدس نیز در آماده نگه‌داشتن تجهیزات و ساخت تجهیزات جدید در دریاها به طور مستمر در حفاظت از دریاها نقش داشته است، به طوریکه حتی یکروز هم دریاها را ترک نکرده است.

وی عنوان کرد:  یک سوم از مرز جمهوری اسلامی ایران دریاست و برابر عرف کشور ما کشور دریایی محسوب می‌شود و ساحل بیکران از بندر هرمز تا مرز پاکستان ورود کشور ما را به دریاهای آزاد فراهم کرده است، اما متأسفانه آنطور که کشور‌های دیگر ۹۸ درصد تجارت خود را از طریق دریا انجام می‌دهند و از دریا استفاده می‌کنند، بهره نبرده و به گونه‌ای با دریا غریبه است.

لعلی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اهل تجاوز نیست، اما اهل حضور در دریاهای آزاد است و نیروهای دریایی با چنین حضوری در عزت و غرور ملی نقش آفرین خواهند بود، و باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید به دریا‌ها توجه داشته باشیم و با آن بیگانه نباشیم و از نعمت‌های کلان دریا استفاده کنیم و هرچه مقتدرانه در دریاها حضور داشته باشیم در این صورت هیچ نیرویی قصد و جرات تجاوز به آن را پیدا نخواهد کرد.

رئیس گروه تحولات ساختاری مرکز مطالعات راهبردی ارتش ابراز کرد: با داشتن چنین تجهیزات سطحی و زیر سطحی، یگان موشکی و تجهیزات مدرن و  نیروهای انسانی ولایت‌مدار و معتمد و نیروهای دریایی باید تا پای جان از منافع جمهوری اسلامی دفاع کرد.

captcha