غرس ۱۷ هزار نهال به نام شهیدان خراسان رضوی
کد خبر: 2936169
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
عابدی‌مقدم خبر داد:

غرس ۱۷ هزار نهال به نام شهیدان خراسان رضوی

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی، از غرس ۱۷ هزار نهال به نام شهیدان استان در ایام بزرگداشت مقام شهدا خبر داد.

عابدین عابدی‌مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،  با بیان اینکه 17 هزار نهال همزمان با هفته درختکاری به یاد 17 هزار شهید استان غرس می‌شود، گفت: شهدا تمام زندگی و جانشان را در راه انقلاب و حفظ تمامیت ارضی این نظام فدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه خراسان رضوی، 17 هزار شهید دارد که از این تعداد، حدود شش هزار شهید متعلق به مشهد مقدس است، افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی، از 15 لغایت 22 اسفندماه که ایام بزرگداشت مقام شهداست، 17 هزار اصله نهال در سطح تمامی شهرستان‌های استان با محوریت گلزارهای شهدای شهری و روستایی غرس می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی با اشاره به مقام والای شهدا نزد خداوند، عنوان کرد: پس از غرس درختان، پلاکی به نام یک شهید به آن درخت آویخته می‌شود که این امر موجب برقراری ارتباط شهروندان با شهدا، علاقه‌مندی به سیره آنان و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای گرامیداشت مقام شهدا، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که از جمله آ‌ن‌ها می‌توان به برگزاری مسابقه آمادگی جسمانی همسران و دختران شاهد، با حضور 250 نفر از ورزشکاران، همایش بزرگ پیاده‌روی با حضور خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم در محل کوهستان پارک خورشید در انتهای هاشمیه اشاره کرد.

captcha