شناخت جایگاه امامت و ولایت مهم‌ترین ویژگی حضرت علی اکبر(ع) است
کد خبر: 3309824
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴

شناخت جایگاه امامت و ولایت مهم‌ترین ویژگی حضرت علی اکبر(ع) است

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ گفت: مهم‌ترین ویژگی حضرت علی‌اکبر(ع) شناخت جایگاه امامت و ولایت است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ، با اشاره به این مطلب که حضرت علی‌اکبر(ع) فرزند شایسته و صالح امام حسین(ع) هستند گفت: شاخص‌ترین وی‍ژگی این بزرگوار مقام ایشان در ادب، رفتار مناسب و شناخت نسبت به مقام امامت و ولایت پدر بزرگوارشان است.

وی افزود: ادب ایشان نسبت به مقام امامت و پدرشان آن‌قدر در درجه ممتاز قرار دارد که امام حسین(ع) در هنگام رفتن ایشان‌ به جنگ در روز عاشورا می‌فرمایند «ببینید جوانی به طرف این قوم می‌رود که از حیث اخلاق و ظاهر شبیه‌ترین افراد به جدم رسول خدا(ص) است».

رمضانی  با بیان این که نه فقط بعد عاطفی و محبت بلکه ادب آن بزرگوار مقام عبادت و احترام به امام ایشان را یک شخصیت ممتاز و جاوادنه کرده است، اظهار کرد: در واقع عظمت افراد بستگی به شخصیت آن‌ها و برگرفته از مقام اعتقادی ایشان در اندیشه و عمل است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ عنوان کرد: امام حسین(ع) به هنگام حضور در کنار بدن مطهر حضرت علی ‌اکبر(ع) فرمودند  «علی جان بعد از تو دنیا سودی ندارد» که این جمله با توجه به این که از امام معصوم(ع) صادر می‌شود بار معنای خاص خودش را دارد یعنی اهمیت مقام شامخ حضرت علی ‌اکبر(ع) را گوشزد می‌کند.

وی ادامه داد: در هنگام ورود به کربلا گویی بین حضرت علی ‌اکبر(ع) و امام حسین(ع) موضوع حق بودن این واقعه با استدلال تمام از سوی حضرت علی ‌اکبر(ع) دریافت می‌شود به گونه‌ای که حضرت می‌فرمایند «سرورم در این صورت با نهایت آمادگی و استقبال به مبارزه باطل می‌رویم و هیچ باکی نداریم از این که در این راه کشته شویم».

رمضانی دیگر شاخصه‌های رفتاری حضرت علی ‌اکبر(ع) را جاذبه‌های اخلاقی از جهت ارتباط با خانواده، ابعاد عاطفی، مقام علمی ایشان برشمرد و اذعان کرد: این شاخصه‌ها موجب شده بود که در بین اطرفیان مورد توجه خاص قرار گیرند و با این که در جایگاه امامت نبودند ولی بندگی، مقام عاطفه، بحث اخلاق و ولایت‌مداری ایشان را به جایگاه رفیع و بلندی رساند.

حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

captcha