وجود 283 آیه درباره امام زمان(عج) در قرآن
کد خبر: 3500109
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

وجود 283 آیه درباره امام زمان(عج) در قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک استاد حوزه با اشاره به وجود 283 آیه درباره امام زمان(عج) در قرآن كریم اظهار كرد: حقیقت قرآن در الفاظ مكنونی است كه فقط مطهران می‌توانند آن را درك كنند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین بیگدلی، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه اول خردادماه در مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) در شبستان بقعه متبركه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) كاخك گفت: نیمه شعبان، شب تولد قرآن ناطق است.
وی با بیان اینكه بر اساس روایت‌های دینی، شب میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) همتا و معادل شب قدر است، افزود: در شب قدر قرآن نازل شد ولی در شب نیمه شعبان قرآن ناطق كه امام زمان در این عصر است، دیده به جهان گشود.
حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به وجود 283 آیه درباره امام زمان(عج) در قرآن كریم اظهار كرد: حقیقت قرآن در الفاظ مكنونی است كه فقط مطهران می‌توانند آن را درك كنند.
وی ادامه داد: همان طوری كه برای دست زدن به قرآن كریم نیازمند طهارت ظاهری و وضو هستیم برای درك حقیقت قرآن، به طهارتی از جنس آیه تطهیر «... إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا، ... خدا فقط مى‏خواهد آلودگى را از شما خاندان [پیامبر] بزداید و شما را پاك و پاكیزه گرداند.» نیازمند هستیم.
این استاد حوزه و دانشگاه، امام مهدی(عج) را مصداق هدی للمتقین برای عصر ما دانست و اظهار كرد: بر اساس احادیث و روایات دینی، داشتن تقوا یكی از مهم‌ترین وظایف منتظران واقعی است.
حجت‌الاسلام بیگدلی با تاكید بر اینكه هرچه انسان از گناه فاصله بگیرد به امام عصر، حضرت مهدی(عج) نزدیك‌تر می‌شود، تصریح كرد: هر كسی كه در دوران غیبت امام زمان(عج) تقوای بیشتری داشه باشد به ایشان نزدیك‌تر است.
وی به برخی از روایت‌های دینی درباره اهمیت و فضیلت شب نیمه شعبان اشاره و بیان كرد: امام صادق(ع) فرمودند: از پدرم امام باقر(ع) درباره فضیلت شب نیمه شعبان پرسیده شد، فرمودند: «این شب برترین شب بعد از شب قدر است. خداوند در این شب، نعمت‌های افزون خود را به بندگانش ارزانی می‌دارد و به‌منت خود می‌آمرزد، در این شب در تقرب به درگاه خداوند متعال بکوشید زیرا این شبی است که خداوند عزّوجلّ بر خود سوگند یاد کرده که هیچ خواهنده و سائلی را تا زمانی که معصیتی را نطلبد، ردّ نکند. همچنین این شبی است که خداوند آن را در برابر شب قدر که برای پیامبر اکرم(ص) قرار داده، برای ما اهل بیت(ع) قرار داده است. پس در دعا و ثنا به درگاه خدای متعال بکوشید.»
حجت‌الاسلام بیگدلی به تشریح اعمال و فضیلت شب نیمه شعبان پرداخت و افزود: در این شب هم اَحیا به معنای شب‌زنده‌داری كردن، مناجات و راز و نیاز با خداوند متعال و هم اِحیا به معنی زنده داشتن و تعظیم این شب پرفضیلت توصیه شده است.
وی با بیان مثال‌هایی تاكید كرد: هر چیزی كه انسان به وسیله حواس پنج‌گانه خود دریافت می‌كند، لذت‌های زودگذر است و آن‌چه كه اهمیت بیشتری دارد، جنبه معنوی و درك از طریق دل است، از این‌رو باید با امام زمان(عج) ارتباط قلبی و معنوی خود را بیشتر كنیم.
captcha