رمضان؛ فرصتی برای کمک به فقرا و نیازمندان است
کد خبر: 3608120
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

رمضان؛ فرصتی برای کمک به فقرا و نیازمندان است

گروه اجتماعی: نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج یکی از ارزنده‌ترین تأثیرات ماه رمضان را، همیاری دسته‌جمعی انسان‌ها برای کمک به فقرا و نیازمندان دانست.

محمد علی‌بخشی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ماه تولد قرآن‌کریم است و پروردگار عالم در این ماه آیات نورانی قرآن مجید را بر قلب نازنین حضرت ختمی مرتبت محمد(ص) نازل فرمود، اظهار کرد: رمضان فرصتی برای خودسازی و ایستادن در برابر وسوسه‌های نفسانی و شیطانی است تا از گذر طاعت و اطاعت حق تعالی، انسان مراحل کمال معنوی را طی کند.
وی افزود: اکنون چشم جهانیان در ماه مبارک رمضان به اعمال و رفتار مسلمانان جهان دوخته شده است و باید با نمایشی از بهترین اعمال و کردار، میزان پایبندی خویش به دستورات دینی و ارزش‌های اسلامی را اثبات کنیم.
عضو شورای شهر کرج بیان کرد: شایسته است در این ماه مبارک که تحمل گرسنگی و تشنگی موجب همدردی بیشتر با نیازمندان می‌شود، یادی از فقرا بکنیم و با گستراندن سفره مهربانی، ویژگی‌های ناب انسانی و اخلاقی را در اعمال خویش متجلی کنیم.
علی‌بخشی گفت: کاهش آمار آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی در ماه مبارک رمضان نشانگر عمق باورهای دینی ملت ایران است که پیروی از فرامین حضرت حق تعالی را بر هر فعل دیگر مقدم می‌دانند و قطعا پاداش و اجر آنان نزد خداوند محفوظ است.
به گفته علی بخشی ماه رمضان درهای رحمت و برکت الهی به روی تمامی مومنین باز و فرصتی مناسب برای جمع کردن توشه سفر آخرت است.
عضو پارلمان شهری کرج در پایان گفت: در این ایام با عظمت بندگان به میهمانی خدا رفته و ضمن نزدیکتر شدن به معبود خویش از شیاطین بریده و دور می‌شوند و از این رو است که در این ایام با فضیلت گناهان و اعمال خلاف به شدت کاهش می‌یابد.
captcha