فعالیت 4000 معلم قرآن در موسسات و خانه قرآن مازندران
کد خبر: 3644057
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

فعالیت 4000 معلم قرآن در موسسات و خانه قرآن مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مازندران از وجود بیش از 4 هزار نفر معلم قرآن کریم در قالب 60 طرح قرآنی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از بسیج مازندران، بهروز کریم‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته برای اجرایی‌کردن اصل 44 قانون اساسی و تعمیم این اصل به موضوع‌های فرهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی، تأسیس مؤسسات و خانه‌های قرانی اجرایی شد، گفت: مازندران در حال حاضر دارای 300 مؤسسه قرآنی در مناطق شهری و 700 خانه قرآن در مناطق شهری و روستایی و بیش از 4 هزار نفر معلم قرآن کریم در قالب 60 طرح قرآنی است.

وی با بیان اینکه مازندران بیشتر‌ین تعداد تشکل‌های قرآنی کشور را به خود اختصاص داد، افزود: فعالیت‌های قرآنی استان با تلاش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست در سال‌های اخیر رتبه‌های برتر قرآنی کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مازندران به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از جامعه و فعالان قرآنی اشاره و خاطر‌نشان‌کرد: مقام معظم رهبری انتظار دارند در ایران اسلامی علاوه بر توانایی خواندن قرآن کریم، 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم و 15 میلیون نفر در ترجمه و مفاهیم، آموزش‌های مربوط را فرا گیرند.

کریم‌نژاد از لزوم همکاری ادارات و نهاد‌های مختلف برای دست‌یابی به اهداف قرآنی در جامعه اشاره کرد و با اشاره به مصوبه شماره 87035/488-13/12/93 مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه شماره156822-23/12/93 ریاست جمهور برای معافیت مؤسسات قرآنی از پرداخت هزینه مصرف آب، برق و گاز، گفت: در نامه اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان به مدیرعامل شرکت گاز مازندران خواستار ابلاغیه مجدد این مصوبه به ادارات گاز شهرستان‌ها برای همکاری بیشتر با مراکز قرآنی شدیم.
captcha