اجرای 40 پروژه کوچک و عام‌المنفعه
کد خبر: 3688076
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
به همت بسیج سازندگی اجرا شد؛

اجرای 40 پروژه کوچک و عام‌المنفعه

گروه اجتماعی: مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به ساخت پروژه‌های عمرانی به همت بسیج سازندگی در مناطق محروم استان همدان گفت: در سال جاری تعداد 40 پروژه کوچک و عام المنفعه در سطح استان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، به نقل از روابط عمومی سپاه همدان شهرام صادقی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان در خصوص فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی استان در سال جاری اظهار کرد: از فعالیت‌های مهم بسیج سازندگی استان فعالیت‌های عمرانی در زمینه‌های ساخت و ساز، مرمت، بازسازی و بهسازی است.
وی تصریح کرد: از مهمترین اقدامات عمرانی صورت گرفته در سال جاری تعداد 40 پروژه کوچک و عام المنفعه اجرا شده است که می‌توان به مرمت و بازسازی تعدادی از مساجد استان، ساخت غسالخانه، مرمت و بازسازی گلزار شهدا، ساخت زمین فوتبال، آبرسانی به روستاها، ساخت خانه عالم، ساخت پل روستایی و ... اشاره کرد که توسط بسیج سازندگی استان انجام شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه افزود: اِلِمان گلزار شهدای تپه ابوذر نهاوند که با طراحی خاص و ویژه‌ای ساخته شده است از پروژه‌هایی بود که در هفته بسیج به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: پروژه های عمرانی که بسیج سازندگی مسئولیت ساخت و ساز آنها را برعهده می گیرد غالبا پروژه هایی هستند که در مناطق محروم قرار دارند.
صادقی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و دریافت اعتبار لازم برای فعالیت‌های غیرعمرانی تصریح کرد: خوشبختانه مقرر شد که 100 میلیون تومان اعتبار در دو مرحله به بسیج سازندگی استان برای انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی اختصاص یابد.
تهیه 7 سری جهیزیه برای نوعروسان
وی در ادامه گفت: با اختصاص مرحله اول این اعتبار که 50 میلیون تومان بود اقدام به تهیه و توزیع 7 سری جهیزیه شامل ماشین لباسشویی، فرش، تلویزیون، اجاق گاز، سرویس قابلمه، سرویس آرکوپال، سرویس اورانوس، سرویس پذیرایی، میوه خوری و ... به ارزش 24 میلیون و 500 هزار تومان کردیم.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اضافه کرد: همچنین تهیه و توزیع 58 بسته معیشتی به ارزش 8 میلیون و 700 هزار تومان دیگر اقدام صورت گرفته در راستای محرومیت‌زدایی بود که در شهریور ماه سال جاری و در هفته امامت و ولایت صورت پذیرفت.
وی افزود: در راستای محرومیت‌زدایی 50 بسته البسه شامل کاپشن، شلوار، پیراهن، لباس ورزشی، کفش ، کلاه و دستکش زمستانی و 100 بسته لوازم التحریر به ارزش 15 میلیون تومان تهیه شد و قبل از آغاز سال تحصیلی توسط بسیج سازندگی بین دانش آموزان و افراد نیازمند توزیع شد.
صادقی گفت: مرحله دوم اعتبار محرومیت زدایی استان به مبلغ 50 میلیون تومان اختصاص یافته و انشاءالله در دهه فجر اقلام تهیه شده که شامل 8 سری جهیزیه، 58 بسته معیشتی، 50 بسته البسه،100 سری لوازم التحریر می باشد بین افراد نیازمند شناسایی شده توسط بسیج سازندگی نواحی توزیع خواهد شد.

 

captcha