۲۴۳ اثر به کنگره شعر اهل بیت(ع) خراسان‌جنوبی راه یافت
کد خبر: 3694404
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

۲۴۳ اثر به کنگره شعر اهل بیت(ع) خراسان‌جنوبی راه یافت

گروه معارف- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ۲۶۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر اهل بیت(ع) رسیده که ۲۴۳ اثر از شاعران استانی و ۱۷ اثر نیز از شاعران خارج از استان بوده است و از آن جا که جغرافیای کنگره در محدوده خراسان‌جنوبی است، 243 اثر داوری خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گقت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی  اظهار کرد: اختتامیه کنگره شعر اهل بیت(ع)، ۲۱ اسفند ماه جاری در بیرجند برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۶۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر اهل بیت(ع) رسیده است که از این تعداد ۲۴۳ اثر مورد داوری قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: از آن جا که جغرافیای کنگره در محدوده خراسان‌جنوبی است ۱۷ اثر خارج از استان مورد داوری قرار نخواهد گرفت که این مسئله به خود شاعران نیز اعلام شده است.

رضایی بیان کرد:  از ۲۴۳ اثر، ۲۱۵ اثر از شاعران شیعی استان و ۲۸ اثر شعری نیز از شاعران اهل سنت خراسان‌جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۹ شاعر در کنگره استانی شعر اهل بیت(ع) شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۹۷ شاعر شیعه مذهب و ۱۳ شاعر نیز از شعرای اهل سنت خراسان‌جنوبی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شاعران خراسان‌جنوبی در کنگره منطقه‌ای بانوی آفتاب که در استان هرمزگان برگزار می‌شود شرکت کرده و شعرا و پژوهشگران خراسان‌جنوبی ۸۹ اثر شامل ۸۵ شعر و ۴ مقاله به این کنگره ارسال کرده‌اند.

رضایی با بیان اینکه کنگره بانوی آفتاب ۱۶ اسفندماه جاری با محوریت شخصیت حضرت فاطمه(س) در استان هرمزگان برگزار می‌شود، افزود: از این ۸۵ اثر تعداد ۶۹ اثر از اهل تشیع و ۱۶ اثر از اهل سنت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اهل سنت خراسان‌جنوبی محبت قلبی نسبت به ائمه(ع) و اهل بیت رسول الله(ص) دارند که ظرفیت بزرگی برای تقریب و همدلی بیشتر بین مذاهب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ۲۶۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر اهل بیت(ع) رسیده که ۲۴۳  اثر از شاعران استانی  و ۱۷ اثر نیز  از شاعران خارج از استان بوده است.

انتهای پیام

captcha