شعر قابلیت بیان زیباترین معارف را برای تاثیرگذاری بر ذهن‌ها دارد
کد خبر: 3699296
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
معاون پژوهشی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع):

شعر قابلیت بیان زیباترین معارف را برای تاثیرگذاری بر ذهن‌ها دارد

گروه معارف- معاون پژوهشی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: شعر می‌تواند زیباترین معارف را بیان کند تا در ذهن‌ها بماند و تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علیرضا ایمانی، امروز 21 اسفند در کنگره شعر اهل بیت(ع) در بیرجند با بیان اینکه شعر تاثیر بسزایی در انسان‌ها دارد، اظهار کرد: هر چقدر شعر قوی تر و با مستند از آیات و روایات باشد ارزش بیشتری دارد و هر چقدر هم از آیات فاصله بگیرد ارزش آن کمتر است.
وی با بیان اینکه در گذشته شعر نقش رسانه‌ای داشته و مهم ترین عامل رسانه‌ای برای منتشر کردن معارف، شعر بوده است، افزود: در مهم ترین حوادث تاریخی پیامبر(ص) از شاعران می‌خواستند که در مورد آن حوادث شعر بگویند چرا که پیامبر می‌دانستند که اگر چیزی بخواهد جاودانه شود باید در قالب شعر بیان شود.
معاون پژوهشی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه بزرگترین علمای اهل سنت و اهل تشیع شعر گفتند، تصریح کرد: شعرا باید کارهای خود را ماندگار کنند تا باقیات الصالحاتی برای آن ها باشد، هر کسی که یک بیت شعر را درباره خاندان اهل بیت(ع) بنویسد خداوند متعال در بهشت یک خانه برایش می سازد.
ایمانی با بیان اینکه شعر تاثیر بسزایی در انسان‌ها دارد، افزود: هر چقدر شعر قوی تر و با مستند از آیات و روایات باشد ارزش بیشتری دارد و هر چقدر هم از آیات فاصله بگیرد ارزش آن کمتر است.
وی ادامه داد: اگر فرهنگ انسان ها از قرآن و خدا فاصله بگیرد ضرر خواهند کرد و اگر شعر برگرفته از آیات و روایات باشد خداوند متعال نیز شاعر را مورد لطف خود قرار می دهد.
معاون پژوهشی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: شعرایی که مورد عنایت الهی قرار گرفتند هم خود و هم شعر آن‌ها جاودانه شده است.

گفتنی است در این مراسم از ۱۲ شاعر استانی شامل ۶ شاعر اهل سنت و ۶ شاعر شیعه تجلیل شد و ۶ شاعر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
انتهای پیام

captcha